петак, 19. мај 2017.

Тунел од 1,9 километара повезаће Београд на води и Палилулу

У причи о тунелу од Савске до Дунавске падине, инфраструктурном пројекту који се најављује деценијама, коначно је начињен помак. Како преноси лист Политика, јуче је донета одлука о будућој траси ове београдске саобраћајнице. За тунел од Савског амфитеатра и будућег Београда на води до Палилуле одабрана је варијанта идејног решења са две развдојене тунелске цеви. Оне ће имати по две саобраћајне траке и улазе односно излазе у Улици Гаврила Принципа у зони Каменичке и Булевару деспота Стефана код Полицијске управе Београда.

– Реч је о модерном тунелу који ће решити велики саобраћјани проблем и спојити два дела града који имају веома фреквентан саобраћај. До краја године очекујемо усвајање пројекта да би последњих месеци 2018. могла да почне градња – рекао је градоначелник Београда Синиша Мали.

Тунел ће бити дужине 1,993 метра, а његова највећа дубина биће испод Теразија и износиће око 38 метара. Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким од 0,93 метра. Предвиђена су и два евакуациона излаза за возила. 

Ову варијанту идејног решења понудила је пројектантска кућа „Ces Cowi”, која је на тендеру Дирекције за грађевинско земљиште добила посао вредан 24,5 милиона динара.

Он ће бити основ за израду плана детаљне регулације, који је уговорен са Урбанистичким заводом Београда. Тај документ прописаће параметре за добијање локацијских услова, израду пројекта за грађевинску дозволу и за извођење радова.

Изградња тунела, процене су, могла би да потраје 30 месеци. Као и код свих великих инфраструктурних пројеката, на улазима и излазима тунела, мораће да се поруше неки обејекти – у овом случају 21 укупне површине 4.671 квадратног метра. Анализе су показале, тврде у граду, да ће применом изабраног решења надземна мрежа саобраћајница на овом потезу бити растерећена за 3.120 возила по сату. О свему томе јуче је градоначелник Синиша Мaли разговарао са представницима Дирекције за грађевинско земљиште, Урбанистичког завода и Секретаријата за саобраћај.

Раније процене говориле су да би овај пројекат могао да кошта између 100 и 130 милиона евра, а последња је, тврде у граду, да ће за тунел бити потребно 78 милиона. Услов за градњу је да се прошире Цвијићева и Дунавска улица како би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.

Ако све буде по плану, за четири године очекује се да број аутомобила у централном делу престонице буде смањен 10 до 15 одсто, а време путовања и емисија угљен-моноксида за десетак процената. 

Замајац овом тунелу дао је пројекат од националног значаја „Београд на води” са 1,8 милиона квадрата.