четвртак, 17. август 2017.

Синиша Мали: „Бг портал” корак напред у комуникацији са грађанима

Грађанима Београда од сада је на располагању нови комунални портал града који ће Београђанима омогућити да добију све информације о дешавањима на улицама града, као и да пријаве евентуалне проблеме, рекао је градоначелник Београда Синиша Мали на данашњој презентацији портала www.bgportal.rs.

Презентацији портала присуствовао је помоћник градоначелника Борко Милосављевић, као и градска секретарка за информисање Мирјана Павичић.
Градоначелник је истакао да је комуникација са грађанима за њега и читав тим који води град један од највећих приоритета. Желимо да чујемо њихове критике, навео је Мали, сугестије и коментаре, јер на тај начин можемо да видимо где и због чега грешимо, како бисмо заједно исправили те грешке.

– Због свега наведеног комунални портал који покрећемо је веома важан, јер ће сваком грађанину омогућити да добије све информације о дешавањима у Београду – о почетку и крају радова на улицама, како ће бити промењен режим градског превоза или било шта друго. Такође, портал ће дати могућност двосмерне комуникације и моћи ћемо да питамо грађане за све што ми или грађани сматрамо важним – нагласио је Мали.

Он је подсетио на недавно обављену анкету која је резултирала именом новог булевара који спаја Тошин бунар и Мост на Ади – Булевар хероја са Кошара. Сада имамо прилику да повећамо број активности и да питамо још већи број грађана на који начин да приступимо решавању одређеног проблема. Можда и најважнија ставка ових новина је кампања коју ћемо покренути у октобру, а чији је радни наслов „Београђани за бољи Београд” – открио је градоначелник.

Према његовим речима, на тај начин ће грађани први пут имати могућност да директно кажу које би пројекте радили, а да општине и град у својим буџетима спреме новац за реализацију.

– Примера ради, уколико би било обезбеђено 200 милиона динара, грађани би директно одлучили који инфраструктурни или неки други проблем ће бити решен. Слушаћемо глас наших суграђана и након што изаберу одређене радове, приступићемо реализацији тих пројеката. Уколико ово заживи на прави начин, а сигуран сам да хоће, повећаваћемо буџет за ту намену из године у годину. На тај начин, грађани ће учествовати у доношењу одлука, а ми ћемо усмерити новац тамо где суграђани највише желе. Апликацијама „Београђани” и „Беоком”, као и овим порталом желимо да повећамо комуникацију са суграђанима, да им дамо средство и начин да са нама комуницирају, да нам саопште сугестије и коментаре, јер ћемо на тај начин сигурно од Београда направити лепше и боље место за живот – закључио је Мали.

Секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима Дарко Главаш прецизирао је да софтвер за комуникацију са грађанима тренутно повезује 180 јединица унутар Управе града Београда.

– Софтвер архивира историју комуникације са одређеним грађанином, а путем фотографије о проблему коју је потребно послати уз притужбу локализује се проблем, што доприноси ефикаснијем решавању притужбе. Систем аутоматски прослеђује случај надлежној служби, а дозвољава да се у реалном времену допуњује архива, како би се избегла ситуација да се неки проблем остави по страни због недостатка доказа – истакао је Главаш.

Према његовим речима, сваки регистровани корисник добиће повратну информацију и биће у могућности да прати свој случај.

– Грађанима је остављена могућност да остану анонимни, али систем у том случају не дозвољава повратну информацију од надлежне службе, иако се проблем и тада решава. Преко апликације „Беоком” свако може да пошаље до 10 геореференцираних проблема у току дана, које ће моментално бити прослеђене даље на решавање – додао је Главаш.