среда, 22. новембар 2017.

Никодијевић: Саобраћајна решења Буенос Ајреса корисна за Београд

Делегација Града Београда обишла је Одељење за саобраћај у Буенос Ајресу и са представницима тог града задуженим за јавни превоз разговарала о начину његовог функционисања, као и о решењима која би била примењива у Београду.

У делегацији Града Београда су председник Скупштине града Никола Никодијевић, начелница Градске управе Сандра Пантелић и помоћник градоначелника Борко Милосављевић.

Председник Скупштине града Београда Никола Никодијевић рекао је да управо јавни градски превоз пружа бројне могућности за сарадњу Београда и Буенос Ајреса.

–    Буенос Ајрес је вишемилионски град у којем су интегрисане све врсте саобраћаја. Имали смо прилике то да видимо и да, сходно томе, у будућности можда и користимо нека њихова искуства. Поред подземне железнице, у Буенос Ајресу постоји један веома интересантан вид саобраћаја, а то је метробус – навео је Никодијевић.

Он је објаснио да метробус подразумева аутобусе који се кроз ужи центар града и кроз густо насељено градско језгро крећу заштићеним и посебним тракама, без задржавања и укрштања са другим видовима саобраћаја. Тиме се, навео је Никодијевић, умногоме побољшава проток градског превоза кроз најуже делове града.

–    У граду који има више од десет милиона становника апсолутно добро су усклађени и аутобуски и аутомобилски саобраћај и бициклистичке стазе које се раде на свим рутама кроз центар града, и то је оно што и Београд ради у последњих неколико година. Циљ нам је да у будућности на свим важнијим саобраћајницама имамо бициклистичке стазе којима ће се бициклисти неометано кретати. Имали смо прилике да видимо како у историјском, урбаном језгру Буенос Ајреса, које је старо више стотина година, данас изводе радове како би задржали то старо језгро, али и омогућили брзи проток саобраћаја. То је оно што је нама веома интересантно, јер је у Београду веома тешко ширити саобраћајнице у ужем делу града – навео је Никодијевић.

Он је подсетио и да је за наредну годину Град Београд планирао набавку 100 нових аутобуса, а навео је и да је након реконструкције Славије и Рузвелтове омогућено да Каф-ови трамваји могу да се крећу по свим саобраћајницама, што до сада није био случај. Никодијевић је рекао и да ће Град Београд ускоро набавити и нове трамваје, или репарирати старе.

–    Верујем да ће Београђани у веома блиској будућности имати много комфорнији саобраћај у граду – закључио је Никодијевић.
    
Помоћник градоначелника Борко Милосављевић навео је да је у Београду једино реформисано градско јавно предузеће управо ГСП „Београд”, због чега је данашњи разговор са званичницима Буенос Ајреса био веома користан.

–    Имали смо прилику да са представницима Буенос Ајреса који се баве јавним превозом поразговарамо о томе како су успели да њихов јавни превоз буде одржив. У компарацији са ониме што се дешава у Београду, видели  смо да имамо доста сличности и да се систем наплате ради идентично - и у Буенос Ајресу се користи Бусплус као систем наплате, чак се и њихово предузеће тако зове, а картице за јавни превоз се купују на трафикама – рекао је Милосављевић.


Он је додао да је разлика у систему валидирања, јер је у Буенос Ајресу обавеза да сваки путник који користи аутобус, мора да уђе на предња врата где се поред возача налази валидатор. Аутобуси, како је додао, не крећу док се сви путници не валидирају, чиме се обезбеђује стопроцентност наплате превоза.

–    Уколико желимо да имамо ефикаснији јавни превоз, пракса у Београду мора да се промени, а то је да сви који користе јавни превоз, морају и да га плаћају – навео је Милосављевић.

Предмет анализе и размене искустава била је и област везана за јавне гараже, паркирање, као и коришћење алтернативних видова превоза попут бициклизма.

– Оно где је Београд у предности у односу на Буенос Ајрес јесте систем наплате и организовања паркирања. У Буенос Ајресу се и даље користи систем плаћања преко аутомата, те су званичнике Буенос Ајреса посебно интересовала наша  искуства везана за ту област. Такође, интензивна је политика претварања централних градских улица у пешачке или делимично пешачке зоне, као и изградња подземних гаража – навео је Милосављевић.