понедељак, 11. децембар 2017.

Пешачка зона до 2020, центар Београда ће за две године бити потпуно промењен

Радови на уређењу пешачке зоне трају већ две године, а још толико биће потребно да срце Београда добије потпуно нов изглед, по угледу на друге европске метрополе, преноси Блиц.

Зона за пешаке замишљена је тако да има четири доминантне целине – зону културе на потезу Васина улица – Студентски трг, потом Кнез Михаилову, као претежно трговачку штрафту, а спуштајући се даље угоститељску зону формираће крај око Обилићевог и Топличиног венца и улице Вука Караџића и Краља Петра. Коначно, као најзначајнија културно-историјска целина у пешачкој зони своје место ће наћи и Косанчићев венац.

До сада завршени су радови у Вуковој улици, на платоу код „Црвеног петла”, затим у Змај Јовиној и Делијској улици, на Обилићевом венцу и у Цара Лазара.

– Тренутно се ради део Улице Николе Спасића, која је добила камене каскаде како би локали могли да избаце своје баште. Одлука о баштама једна је од првих које смо донели, а подразумева забрану затворених башта и њихово унифицирање. Ова улица ускоро ће бити завршена, а радови ће се до краја године изводити и у Краља Петра и Грачаничкој, док ће Косанчићев венац бити готов до краја јануара – објашњава главни градски урбаниста Милутин Фолић за Блиц.

За следећу годину припрема се уређење Топличиног венца, са Парком војводе Вука, у којем ће се наћи дечје игралиште и мали амфитеатар, уз скулптуре Олге Јеврић.

– Око тог срца пешачке зоне формираће се пролази до Косанчићевог венца, односно Поп Лукине, а 2018. се креће и са уређењем Карађорђеве улице и Трга републике. Он ће бити поплочан ширим плочама и са једне стране ће фокус бити стављен на Народни музеј и Споменик кнезу Михаилу, а са друге ће се поставити дупли дрворед – рекао је градски урбаниста.

Радови ће са собом донети и измене у аутобуском и тролејбуском саобраћају. Градски превоз више неће ићи на Студентски трг, већ ће окретати око паркића код Дома Војске.

– За сада тролејбуси морају да иду у депо на Дорћолу, који ће бити премештен у насеље Медаковић, те кад се он буде изместио, возила неће морати да иду Добрачином. Део њих ће долазити са Теразија, транзитирати преко Трга републике и ићи у Македонску, док ће се други део или окретати на тргу или силазити на нови терминус у Дунавској улици. Сем тога, постоји и идеја да се поједини тролејбуси замене електробусима, као и да се врати чувена трамвајска траса од Славије до Калемегдана – казао је Фолић.

На дну Краља Петра, на месту срушене бараке, биће подигнута градска галерија у нивоу Косанчићевог венца. Замишљена је као видиковац са погледом на ушће.

– Галерија је везана за лагум, који је сам по себи туристичка атракција, и који ће нам служити да се лифтом повежемо са Карађорђевом улицом – закључује Милутин Фолић.

Затварање Васине улице и Студентског трга очекује се 2019. године.

– Студентски трг је због пропорција био изазов за пројектовање, јер је он практично нешто између улице и трга. Испред Етнографског музеја биће отворена изложба експоната, постављена чесма са фонтаном, а наспрам Споменика Његошу стајаће онај посвећен Зорану Ђинђићу – наводи Фолић.

Многе суграђане пешачка зона брине због проблема са саобраћајем и паркингом.

– Улица царице Милице и део Грачаничке, затим Иванбегова, Чубрина и део Топличког венца, као и Маршала Бирјузова и Поп Лукина биће и даље проходне за саобраћај. Реконструисана је гаража на Обилићевом венцу, а градиће се нове на Тргу републике, Студентском тргу и Косанчићевом венцу – додаје Фолић.