среда, 21. фебруар 2018.

Весић: Граду је важан сваки квадрат без обзира на то да ли је комерцијални или инфраструктурни

Град је променио правац свог развоја од периферије ка рекама и наши највећи пројекти се налазе на обалама река, рекао је градски менаџер Горан Весић на Трећој српској конференцији о развоју некретанина и инфраструктуре која је под називом „Развој будућности” одржана у хотелу „Метропол”. У раду конференције учествовао је градски урбаниста Милутин Фолић.

Весић је овом приликом нагласио да је у последње четири године Београд постао град кранова. 

– Доказ за то је да смо прошле године обрачунали накнаду за грађевинско земљиште за изграђених 1.018.000 квадрата, без Београда на води. То је наш највећи успех, али и то што смо променили правац у коме се град развија. До сада се Београд развијао у правцу ка периферијама, а ми смо тај правац усмерили ка рекама. Сви наши велики пројекти се налазе на рекама. Поред Београда на води, ту је и пројекат изградње Блока 18, пројекат који ће се налазити на месту фабрике „Беко” на Дорћолу. Такође развија се и простор на левој обали Дунава између Пупиновог и Панчевачког моста, пројекат „Трећи Београд”, као и читав простор од „Луке Београд” према Панчевачком мосту и Ади Хуји, где ће се градити још један мост. Убудуће посебно ћемо стимулисати пројекте на рекама јер су они атрактивнији, лакше налазимо инвеститоре, а други разлог је што Београд има скоро две стотине километара обале која је скоро потпуно неискоришћена – подсетио је градски менаџер.

Он је додао да је једна од предности изградње на обали то што се мање улаже у инфраструктуру за разлику од улагања у периферију. Захваљујући реализацији пројеката на обали остаје више средстава у буџету за изградњу канализације до 2025. године и унутрашњег магистралног прстена.

Весић је истакао да поред комерцијалних треба да се граде и инфраструктурни пројекти, а први је обилазница око Београда која се ради заједно са републиком, а да би се она завршила потребно је да се изгради мост код Винче. 

– Железнички саобраћај смо потпуно изместили из града, градиће се мост на Ади Хуји, Стари савски мост ће бити премештен на друго место а на његовом месту биће изграђен нови са четири саобраћајне траке, бициклистичком стазом, шинама за трамвај и метро. На месту где је сада Економски факултет почињаће тунел који ће спајати Саву и Дунав, односно тим тунелом ће се излазити на Булевар деспота Стефана чиме ће се смањити саобраћај у центру за више од 10 одсто. Такође се планира и један тунел испод Топчидера – рекао је Весић.

Он је нагласио да је ипак  најважнији пројекат који ће се радити у наредне четири године – изградња метроа чија ће прва фаза коштати између 1,8 и 2,2 милијарде. 

– Са изградњом ћемо почети 2020. године, а радићемо га заједно са Владом Републике Србије јер је реч о националном пројекту који не може да реши сам град – рекао је Весић. 

Покривеност урбанистичким плановима тренутно у Београду износи више од шездесет процената, напоменуо је Весић, за шта је нарочито похвалио главног урбанисту Милутина Фолића. 

– Огроман посао је урађен, а план је да у наредне четири године покривеност плановима буде око деведесет одсто. То омогућава да се добијају дозволе, гради и у крајњој истанци да се град развија – истакао је Весић.

Једнако су битни и инфраструктурни и комерцијални пројекти, то јест, како је Весић рекао, граду је важан сваки квадрат без обзира на то да ли је реч о хотелу, шопинг молу, стамбеној градњи јер све то заједно омогућава подизање бруто друштвеног производа и запошљавање.

– Веома снажно подржавамо сваког ко хоће да гради и улаже у Београд – подвукао је градски менаџер.

Конференцију је отворила министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, а организатор скупа је компанија TGI Group International под покровитељством Привредне коморе Србије, Амбасаде Израела у Србији и великог броја компанија.