уторак, 20. март 2018.

Весић: Потписан уговор о постављању 2,7 километара шина преко Моста на Ади

Градски менаџер Горан Весић обишао је данас припремне радова на постављању трамвајских шина на Мосту на Ади и истакао да је уговором који је данас потписан са „Енергопројектом” предвиђени рок за његово извођење, 420 дана. 

Он је изразио задовољство јер је уговор о извођењу радова потписан са конзорцијумом који ће предводити домаћа реномирана компанија која, како је нагласио, има референце и знање за овакав посао. 

– Град Београд је за постављање 2,7 километара трамвајских шина издвојио скоро две милијарде динара. Ово је један од већих пројеката који се тренутно изводи у престоници и важан је из неколико разлога. Тек завршетком овог посла делимично ће бити комплетиран Мост на Ади – истакао је Весић, уз подсећање да су прошле године завршене приступне саобраћајнице од Тошиног бунара, док ће се следеће године радити приступ од Улице Пере Велимировића са раковичке стране. 

Он је нагласио да ће договерени рокови бити строго контролисани, јер од завршетка тог посла зависи почетак изградње новог савског моста и тунела који ће повезивати Карађорђеву улицу и Булевар деспота Стефана. 

– Током ових радова завршиће се пројектовање тунела и новог савског моста, које изводи компанија ЦИП, како бисмо почетком следеће године расписали тендере за њихову реализацију. Чим прођу трамваји преко Моста на Ади у мају наредне године, бићемо спремни за уклањање Старог савског моста, његово репарирање и пресељење на нову локацију. Тада креће изградња новог савског моста преко кога ће ићи и трамваји, а касније и метро – истакао је градски менаџер. 

Весић је додао да ће нови тунел – природни наставак новог савског моста, омогућити брзу везу кроз стари део града и смањење концетрације саобраћаја у центру од 11 до 14 процената, а истовремено ће се растеретити Бранков мост. Паралелно ће се радити и саобраћајнице Владимира Поповића и Земунски пут које са новобеоградске стране треба да приме саобраћај са новог савског моста, закључио је Весић.  

Он је додао да поред ових великих пројеката Београд очекују још два велика пројекта. 

– Први је изградња тунела кроз Топчидерско брдо, на раковичкој страни Моста на Ади, као и изградња новог моста преко Аде Хује. Ти велики пројекти ће омогућити да се заврше унутрашњи и спољни магистрални прстен, који ће поред обилазнице која се ради око Београда и будућег метроа створити услове да овај град саобраћајно буде функционалан као што су и друге европске и светске метрополе – закључио је Весић. 

Извршни директор Дирекције за грађевиснко земљиште и изгардњу Београда Радомир Вујадин истакао је да је постављање шина тренутно највећи инфраструктурни пројекат који се изводи у српској престоници. 

Он је најавио у наредних десетак дана расписивање набавке за реконструкцију Карађорђеве улице са Савским платоом – од Бранковог моста до Бетон хале, чија је процењена вредност 885 милиона динара. Такође је најавио у скорије време и расписивање тендера за реконструкцију Трга републике, за коју је процењена вредност око 360 милиона динара. 

Догађају је присуствовао и генерални директор „Енергопројекта” Стојан Чолаков, који је изразио задовољство због уговореног посла и обећао да ће та компанија искористити своје искуство и знање за његову успешну реализацију.