среда, 16. мај 2018.

Весић: Развој пољопривреде велика шанса за Београд

Градски менаџер Горан Весић присуствовао је данас презентацији првог Међународног сајма висококвалитетне хране „Belgrade food show”, који ће се 5. и 6. новембра одржати у Београду.

Он је, у хотелу „Crowne plaza”, истакао да је пољопривреда, уз туризам и грађевинсртво, најбрже растућа привредна грана у Београду и додао да је то основни разлог што Град Београд подржава овакве и сличне иницијативе. 

Према пољопривреди се годинама уназад није опходило на начин који та привредна грана заслужује, подсетио је Весић и указао да у престоници има 220.000 хекрата пољопривредног земљишта, од којих је 150.000 обрадиво земљиште. 

– Сада се улажу озбиљни напори да се унапреди пољопривредна производња због чега је у плану и оснивање Секретаријата за пољопривреду. Такође је у буџету за 2018. годину издвојено 180 милиона динара за пољопривредне произвођаче у домену набавке потребне механизације, сточарства, воћарства, повртарства и пчеларства. Расписан је конкурс и до сада је пристигло више од 1.600 пријава регистрованих газдинстава са територије Београда – навео је Весић и подсетио да је Град Београд 2015. године за исту намену издавајао само 22 милиона динара. 

Он је најавио да су у току преговори са Министарством пољопривреде да Београдска велетржница прерасте у националну. 

– Према пројекту који имамо, потребно је урадити још две хале које ће изградити република, а онда ће заједно, град и република бити власници те националне велетржнице –  рекао је Весић.

Весић је истакао значај сајмова, као и да је циљ да их има што више јер на тај начин, како је додао, помажемо да наши брендови буду препознати у свету. Такође, да је град присутан на многим сајмовима у региону и подсетио да је у току 85. Новосадски сајам пољопривреде на којем Београд има свој штанд.  
Он је подвукао да је потребно да наши брендови буду препознати у свету, због чега је важно да се подрже пољопривредни произвођачи, али и да се, како је навео, град усмери и на старт-ап пројекте у области пољопривреде, преносећи своја искуства из те области која је стекао недавно у Израелу. 

Весић је подсетио да туристи који долазе у Београд на прво место истичу квалитет домаће кухиње и закључио да не постоји разлог да исте брендове не понудимо и свету. 

Председник новоосноване Асоцијације за промоцију српске хране Роберт Чобан је рекао да је циљ те организације јачање прехрамбене индустрије промоцијом и позиционирањем српске хране као препознатљивног бренда.

– Поред жеље да овај сајам буде водећи догађај прехрамбене индустрије у овом делу Европе, асоцијација ће организовати и низ других промотивних активности које ће претходити овом догађају – најавио је Чобан.

Он је указао да ће се већ овог лета домаћи произвођачи и старт-ап предузећа представити на највећем сајму висококвалитетне хране „Summer fancy food show” од 30. јуна до 2. јула у Њујорку. Ту ће се, према његовим речима, представити девет српских произвођача висококвалитетне хране и седам старт-ап предузећа.

Директор USAID – Пројекта за конкурентну привреду Александар Павловић рекао je да они подржавају иницијатву Асоцијације за промоцију српксе хране jer постоји велики потенцијал да се домаћа прехрамбена индустрија промовише, а међународни сајмови су, додао је, један од најзначајнијих начина да се то и постигне.

– Тиме се не подиже само свест о квалитету српске хране већ и отвара могућност за већом продајом и извозом – указао је Павловић.

Поред представљања произвођача квалитетне хране из Србије и региона, на сајму у новембру ће бити организоване презентације о темама из индустрије и панел дискусије, представљени конкурси за почетнике у прехрамбеној индустрији...

Иако је реч о пословно оријнтисаном сајму, други дан ће бити отворен за посетиоце који ће моћи да уживају у врхунским производима, навели су организатори.