четвртак, 8. новембар 2018.

Горан Весић: Од јуна наредне године трамвајска веза између Новог Београда и Чукарице преко Моста на Ади

Заменик градоначелника Горан Весић најавио је данас да би постављање трамвајских шина преко Моста на Ади, које је у току, требало да буде завршено до јуна наредне године, чиме ће се трамвајским саобраћајем преко моста повезати Нови Београд и Чукарица. Он је заједно са чланом Градског већа Зораном Адамовићем обишао радове на овој деоници које финансира Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, а изводе „Енергопројект” и „Колас”. 

Како је том приликом истакао, вредност овог посла износи скоро две милијарде динара.

– У јуну ћемо коначно трамвајском везом повезати Баново брдо, односно Чукарицу и Раковицу с Новим Београдом. То ће нам омогућити да почнемо уклањање Старог трамвајског моста и да трамвајски саобраћај који туда иде преусмеримо на ову замену, те да почне изградња новог трамвајског моста и премештање старог између блокова и Аде Циганлије – рекао је Весић.

Заменик градоначелника је посебно назначио повезаност радова због чега је веома важно да се раде у року. 

– На новобеоградској страни постављено је већ око петсто метара шина и раде се две нове станице, једна с те, а друге са чукаричке стране моста. Када све буде завршено, можемо да кажемо да је Мост на Ади безмало у потпуности у функцији. Преостају приступне саобраћајнице из Булевара патријарха Павла, где се тренутно ради измештање корита Топчидерске реке, што је неопходно да би булевар имао четири саобраћајне траке. Потом ће се следеће године радити и саме приступне саобраћајнице из овог булевара, што ће омогућити да се споје Раковица, а касније и Видиковац са Мостом на Ади, односно с Новим Београдом. Предстоји и изградња Топчидерског тунела, који ће омогућити везу са Аутокомандом и тек након тога, моћи ћемо да кажемо да је Мост на Ади у потпуности у функцији – истакао је Горан Весић.

Он је изразио захвалност извођачима радова, оценујући да читав посао раде добро и у роковима. Весић је напоменуо да можда не постоји градилиште где су рокови толико важни као овде, јер од завршетка овог посла зависе многи други, веома битни за развој града.  

Укупни радови обухватају постављање трамвајске пруге, дужине 2.700 метара, преко Моста на Ади и северних и јужних петљи, са уклапањем у постојећу пругу са обе стране реке. На целој деоници предвиђена су два стајалишта јавног превоза: „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка” одмах након главног распона моста на десној обали Саве. Оба стајалишта су изграђена, дужине су око 75 метара, а пројектом је предвиђено њихово опремање надстрешницама и осталим мобилијаром.

После рушења горње конструкције моста изнад Топчидерске реке, уклањају се делови обалних стубова и врши се припрема за израду нове конструкције, као и изградња једног обалног стуба. Код надвожњака изнад железничке пруге у току је постављање скеле ради изградње новог дела конструкције, којим се остварује веза према Раковици. Завршена је изградња потпорних зидова код Хиподрома, који обезбеђују повезивање трасе са Моста на Ади са конструкцијом преко Топчидерске реке и у току је насипање материјала између потпорних зидова. Истовремено се дуж читаве трасе наставља постављање стубова контактне мреже са пратећом опремом.