петак, 22. март 2019.

Весић: Завршена реконструкција дела Улице Пере Велимировића и изграђен нови мост

Заменик градоначелника Горан Весић, државни секретар у Министарству унутрашњих послова Милосав Миличковић и председник општине Раковица Владан Коцић обишли су данас реконструисани део Улице Пере Велимировића и део где се ова улица спаја са Булеваром партијарха Павла. На тој раскрсници изграђен је и саобраћајни мост са по две траке у оба правца.

Догађају су присуствовали и помоћник градоначелника Александар Марковић, члан Градског већа Филип Марјановић, секретар за саобраћај Душан Рафаиловић и вршилац дужности директора Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Душица Анђелковић.

Весић је рекао да је у оквиру завршетка прве фазе уређења приступних саобраћајница кроз Булевар патријарха Павла према Мосту на Ади данас пуштен у саобраћај мост који спаја Улицу Пере Велимировића и Булевар патријарха Павла.

– Мост се налази на новом кориту Топчидерске реке. Пре више од годину дана, када смо почели са радовима, рекли смо да ће прва фаза радова подразумевати измештање корита Топчидерске реке. Тај посао смо скоро завршили, остало је још око 600 метара низводно да се заврши. Корито Топчодерске реке смо изместили како бисмо омогућили проширење Булевара патријарха Павла и како би он имао четири саобраћајне и две траке за трамвај. Захваљујући томе, аутомобили са Моста на Ади могу да иду према Раковици и Видиковцу несметано, што значи да ово неће бити уско грло као што је данас – појаснио је Весић.

Према његовим речима, Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда јуче је расписала тендер за другу фазу, то је готово 1,9 километара.

– У тој другој фази урадићемо саобраћајницу са четири саобраћајне траке, од Пере Велимировића до Кошутњака. То ће омогућити да се иде брже аутомобилима и да на тај начин решимо ово уско грло – истакао је Весић.

Следећи корак су још две фазе, додао је заменик градоначелника, фаза повезивања до Моста на Ади – та деоница је дугачка готово два километра, и друга од Пере Велимировића према Капитол парку и Видиковцу.

– То су две фазе које морамо да урадимо како би неко ко долази са Моста на Ади могао без икаквих проблема новом саобраћајницом да се спусти са моста, а не привременом као што је то сада случај. На тај начин ћемо грађане Раковице и Видиковца повезати са Мостом на Ади. То говори о томе да Мост на Ади није завршен, без обзира колико је коштао, јер је урађен без приступних саобраћајница. Ми смо пре годину и по дана радили приступне саобраћајнице са Тошиног бунара према Мосту на Ади, сада морамо да радимо ове приступне саобраћајнице, као и Топчидерски тунел. То говори о томе колико је тај мост остао незавршен и на погрешном месту. Ова саобраћајница преко Борске треба да повеже нови мост на Ади Хуји, који почињемо да радимо 2021. године, са Мостом на Ади. Тако ће се грађани из овог дела налазити на унутрашњој обилазници, што ће им омогућити да брзо долазе у друге делове града. Ми, осим ове велике обилазнице коју радимо заједно са Републиком Србијом, радимо и два прстена, спољну магистралну тангенту и унутрашњи магистрални полупрстен како би грађани могли да имају још два прстена, још две мање обилазнице у граду – нагласио је Весић и додао да све то показује да се стратешки планира уређење града „јер саобраћајно уређење града, после самог уређења Београда, наш је највећи проблем”.

Како је појаснио, за другу фазу која је расписана јуче, у вредности од 1,3 милијарде динара, у мају или јуну ће бити изабран извођач и моћи ће да се крене са изградњом.

– У међувремену, пошто ће друга фаза трајати 18 месеци, ради се пројектовање ка Капитол парку и Мосту на Ади. За један правац постоји пројекат који треба да се измени јер желимо да заобиђемо Топчидерски парк максимално колико можемо. Тако ћемо завршити читав овај потез – рекао је Весић.

Он је захвалио Миличковићу и Коцићу на доброј сарадњи у овом пројекту, што показује, како је додао, да заједно можемо мењати ствари набоље. Ово је сигурно, навео је он, најважнији и највећи пројекат када је у питању Раковица „јер ова општина може поново да буде оно што је некада била, локомотива развоја Београда, само сада на другачији начин”.