недеља, 9. јун 2019.

Весић: Трећа линија метроа спојиће Вождовац и Нови Београд преко центра града

Коначна траса прве две линије метроа је утврђена, док је почетак радова планиран за крај следеће године. Такође, у будућности се планира и трећа линија, која би требало да повеже Вождовац, нову аутобуску станицу у Блоку 42 и железничку станицу Нови Београд преко Прокопа, Славије и Трга републике, најавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић у изјави за Вечерње новости.

Он је истакао да ће домаће архитекте, по угледу на метрое европских престоница, добити шансу да уреде сва стајалишта.

– Чињенца да тек сада знамо тачну трасу метроа и положај станица, доказ је да обећања бивших власти о изградњи метроа нису била истинита, јер нису имали познату трасу – рекао је Весић.

Прва линија ће бити у потпуности под земљом, изузев дела на Макишком пољу, где ће се налазити и депо. Друга линија ће једним делом, на Новом Београду и Земуну, бити на вијадукту. Планирано је да укрштање прве две линије метроа буде на Савском тргу, односно на месту бивше главне железничке станице. У овој фази метро неће обухватати Прокоп, али ће путници моћи да користе БГ воз и станицу даље, на Мостарској петљи, да „ухвате“ метро.

– На исти начин ће путници са нове аутобуске станице у Блоку 42 моћи уз помоћ БГ воза да дођу до метроа, али само до изградње треће линије – истакао је Весић и додао да ће пројектовање треће линије почети исто када и изградња прве две.

Према његовим речима, кинески партнери биће задужени за изградњу свих станица, док ће уређење истих бити расписан посебан конкурс.

– Тиме  желимо да домаћим архитектама понудимо да оставе трајни траг у развоју града и да уреде станице тако да свака представља део историје Србије и Београда – додао је Весић.

Метро ће бити у потпуности интегрисан са осталим видовима градског, приградског и међуградског саобраћаја, као и БГ возом.

– Паралелно са метроом додатно ће бити развијан систем БГ воза, за шта је потребно око 500 милиона евра. О томе разговарамо са јапанским компанијама које имају подршку тамошње Владе. Ове године БГ воз ће бити проширен до Младеновца, преко насеља Ђуринци у Сопоту. Од 8. децембра,  БГ воз ће „покривати“ Барајево и Лазаревац, док ће током јесени саобраћати до Панчева. Планира се и изградња нове линије која би обухватила Сурчин, будуће здање националног стадиона и аеродром, као и линије према Карабурми – рекао је Весић.

Весић је нагласио да је Француска веома важан партнер Србије, нарочито компаније „Ежис“ и „Алстом“, које су, како је рекао, помогле да се Београд нађе пред почетком изградње метроа.

– Очеујемо да се у оквиру посла који имамо са кинеском страном пронађе простор и за француске фирме. Ипак, то је ствар договора приватних партнера на који не можемо да утичемо. Охрабрујемо их да наставе разговоре у том правцу, а министар финансија Синиша Мали и ја им стојимо на располагању како бисмо обезбедили оквир у којем могу да се договоре – закључио је Весић.