уторак, 11. јун 2019.

Крај 2020. године као рок за почетак изградње метроа је све извеснији


Београд није никад био ближи изградњи метроa, него што је то данас. Завршена је студија оправданости са генералним пројектом и следи студија са идејним пројектом, најавио је помоћник градоначелника Андреjа Младеновић гостујући у јутарњем програму Студиа Б.

Младеновић је поручио да се припремају различите студије и документа, археолошка истраживања и еколошка студија.

–Јако су важни и партнери и споразуми које је потписао председник Србије Александар Вучић и председник Кине Си Ђинпинг, јер ми данас за потенцијалне партнере имамо компанију „PowerChina” која у овом тренутку ради 20 пројеката изградње метроа широм света. Ова компанија је код нас већ неколико месеци и са њиховом екипом смо имали неколико састанака, а њихови експерти су ових дана обилазили трасу прве линије – рекао је он и додао да се нада да ће тај међудржавни споразум довести компанију „PowerChina” као партнера и да ће она градити наш метро, као што ће и француски партнери.

Помоћник градоначелника је рекао да рок, који је крај  2020. године за почетак градње, је све извеснији. 

–Прва линија почиње од Макиша до Миријева и прва фаза изградње је од Макиша до Аде Хује. Друга фаза иградње је земунски тј. новобеоградски део, тачније од Угриновачке улице до Устаничке улице. Надам се да ћемо са француским партнерима ући и у студију иградње треће линије метро, која ће обухватити Нови Београд и стари део Београда – најавио је Младеновић и додао да ће прва линија износити 21 километар са преко 20 станица, а друга 19 километара.

Он је објаснио да Београд не може више да се развија без метроа и да  се то осећа сваког дана.

–Метро је развојни пројекат, он подиже цену грађевинског земљишта, отвара дело градова у потпуности и у смислу саобраћаја и у смислу градње и инфраструктуре. Међутим, метро сам по себи није довољан, потребно је да га интегришемо у систем Бг воза – рекао је помоћник и додао да ће ове године Бг воз саобараћти  из Младеновца и Лазаревца, а постоји могућност и продужетка линије до Панчева.

Младеновић тврди да са свим плановима који подразумевају два тунела, метро, три нова моста, обилазницу око Београда, магистралну тангенту главни град добија се другачији саобраћајни, инфраструктурни и урбанистички  концепт.

–Имаћемо модеран град где ће живот бити много олакшан. То су веома скупи и захтевни пројекти и за њих је потребно време, те апелујем на грађане да имају стрпљења, јер се не раде преко ноћи – закључује Младеновић.