петак, 6. децембар 2019.

Весић: Град припрема стратегију како би јавни превоз функционисао без застоја

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је данас гостујући у Јутарњем програму Студија Б да град припрема стратегију како би се омогућило да јавни превоз функционише без застоја.  

– Прва мера која се већ примењује од 1. децембра је забрана доставе робе у малопродајне објекте од 7 до 20 сати, јер смо тако ослободили жуте траке, зауставне траке и трамвајске шине од возила која су се ту заустављала и тако правила неред и хаос у саобраћају. Ову меру поштују највећи дистрибутери тако да смо јуче исписали мање од 50 прекршајних налога од 700 решења за достављање робе, колико их је град издао. Ту и тамо нађемо неког дистрибутера, углавном из унутрашњости, који покушава да изигра одлуку, али грађани већ могу да виде да су улице проходније због тога што нема доставних возила – рекао је Весић. 

Он је додао да је следећа мера, која ступа на снагу током јануара, напредна технологија коју град већ имплементира, а која ће омогућити да се потпуно елиминише заустављање бахатих возача на пешачким прелазима, жутим тракама – чувена „четири мигавца”.  

– О томе како ће изгледати та врста контроле обавестићемо јавност непосредно пред њено увођење. Оно што могу да обећам јесте да ће грађани бити задовољни и да више нико неће трпети терор бахатих возача који заузимају улице и тротоаре, паркирају где и како ко стигне. У Београду ће се знати ред и мирни грађани ће бити заштићени – поручио је заменик градоначелника Београда.

Како је навео, последњи сет мера за бољу проходност јавног превоза утврђује се стратегијом која је управо у изради.  

– У припреми ове стратегије учествују превозници, Саобраћајна полиција и Комунална милиција, секретаријати за јавни превоз и саобраћај, као и саобраћајни стручњаци. Ова стратегија подразумева увођење нових жутих трака, од којих ће неке у тој функцији бити 24 сата, а неке само у шпицевима. Такође ће бити омогућено да појединим улицама иде само јавни превоз, по узору на Њујорк, као и покривање свих жутих трака камерама. Биће убрзана и замена семафора на преко 300 раскрсница у граду, семафорима који ће режим рада аутоматски прилагођавати густини саобраћаја и на којима ће трамваји имати приоритет. Стратегија обухвата тендер за јавно-приватно партнерство за речни јавни саобраћај са изградњом пристана, у току је тендер за јавне бицикле, а планирамо и изградњу 120 километара бициклистичких стаза у наредне четири године – најавио је неке од мера Горан Весић.

Он је додао да је сада јасно да су саобраћајне гужве у шпицевима у Београду последица повећаног броја аутомобила који постојећа саобраћајна инфраструктура не може да прими, а не радова, како су говориле незналице. 

– Ово је трећа година како се у Београду сваког месеца региструје око четири хиљаде аутомобила, што је око педесет хиљада годишње или преко 150 хиљада за ове три године. У Београду на једну породицу већ долази 1,7 аутомобила. То је последица раста животног стандарда. Зато завршавамо обилазницу око Београда, следеће године убрзано радимо на унутрашњој обилазници која повезује два моста, садашњи Мост на Ади и будући мост на Ади Хуји. Радимо нови мост на месту Старог савског моста, који ће растерити Бранков мост и Газелу, као и два тунела – један испод старог дела града, који ће повезати Саву и Дунав, и Топчидерски тунел. И наравно, наш најважнији пројекат је метро, чија изградња треба да почне до краја следеће године. То је онај метро који је бивши градоначелник Београда обећавао сваке године од 2008. до 2012. и никада није ништа урадио. Када метро буде завршен (за прве две линије ће требати до седам година), око 25 одсто садашњег саобраћаја спустиће се испод земље и наравно биће мањих гужви. Београду је метро потребан, јер наш град незванично има већ више од два милиона становника – истакао је Весић.

Он је посебно нагласио да нема ниједног главног града у Европи те величине чији је основни подстистем јавног саобраћаја аутобуски подстистем. Свуда је то шински подсистем, а аутобуски служи само за допуну.  

– Зато ми градимо метро, ширимо мрежу БГ воза и планирамо ширење трамвајске мреже планом генералне регулиције шинских система, који је тренутно у изради. Ове године смо линију БГ воза продужили до Младеновца, за неколико дана БГ воз ће бити продужен до Лазаревца и Барајева, а у наредној години и до Панчева. Ово су све вековни инфраструктурни пројекти које Београд најзад остварује, а који су деценијама стајали у фиокама и које нико пре нас није ни покушао да реализује – поручио је Горан Весић.