петак, 20. децембар 2019.

Весић: Од данас нове жуте траке на четири локације

Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је данас за Студио Б да су од данас уведене нове жуте траке на четири локације у граду, са циљем да се обезбеди бољи проток возила јавног градског превоза. 

Весић је рекао да је једна од нових локација на којима ће постојати жута трака на раскрсници Милентија Поповића и Булевара Михајла Пупина, како би се обезбедио бољи проток возила јавног превоза. 

– Жута трака је постављена у трамвајској баштици, a сада смо обележили ознаке БУС и ТАКСИ што ће да заштити жуту траку, односно допринети да је користе само они који имају право на то. Осим тога, Улица oмладинских бригада је обележена жутом траком у оба смера, од кружног тока код Општине Нови Београд до Улице Јурија Гагарина. Такође, у Булевару ослобођења трамвајске баштице обележавамо као жуте траке, од Ветеринарског факултета до кружног тока на Славији. Значајно је истаћи и нови режим саобраћаја у Улици Јаше Продановића, од Цвијићеве до Таковске. Улица Јаше Продановића у смеру ка Таковској постаје једносмерна, осим за тролејбусе који ће саобраћати у оба смера. На тај начин смо омогућили да тролејбуси иду у оба смера, али ће улица бити растерећенија. Поставља се сигнализација за забрану скретања из Цвијићеве у Јаше Продановића и у том смислу ћемо омогућити лакше укључење тролејбуса у Таковску – рекао је Весић. 

Како је нагласио, ово је урађено до данас, а до Нове године, односно до 31. децембра биће реорганизована стајалишта јавног превоза на раскрсници Мите Ружића и Булевара краља Александра. 

– У Улици Мите Ружића постоји стајалиште које битно ремети проток аутомобила и возила јавног превоза, па ће то стајалиште бити премештено у Булевар краља Александра у смеру ка граду, где ће трамвајска баштица бити обележена као жута трака. Осим тога, жута трака ће бити уведена у Булевару војводе Мишића, од Радничке улице до „Темпа”, али ће важити само „у шпицу”, тачније од 7 до 9 и од 15 до 18 часова. Жута трака постоји од Газеле до Моста на Ади, а сада ће бити проширена до „Темпа” како бисмо омогућили бржи проток возила јавног превоза. Такође, до 31. децембра биће уведене жуте траке у Улици Јурија Гагарина, на делу од Омладинских бригада до Моста на Ади. То ће бити урађено у оба смера због лакшег функционисања линија 85, 89 и 95 – најавио је заменик градоначелника. 

Он је појсанио да ће до краја јануара бити измењен режим саобраћаја на раскрсници која прави највећи проблем у улицама Илије Гарашанина, Таковској и Светогорској. 

–  Биће уведена забрана скретања лево за возила из Улице Илије Гарашанина у Таковску улицу. Уколико желите да скренете лево, мораћете најпре да скренете у Улицу 27. марта, а потом лево – појаснио је Весић.

Према његовим речима, биће обележена и жута трака у Илије Гарашанина од Мајора Илића до Таковске, а уводи се и жута трака у Вишњичкој улици, од Вука Врчевића до Роспи ћуприје, и то ће бити завршено до краја јануара.

Како је навео, биће постављена хоризонтална и вертикална сигнализација, забрана блокирања раскрсница Михајла Пупина са Милентија Поповића и Булеваром Николе Тесле.

Заменик градоначелника најавио је и нови начин контроле коришћења жутих трака.

– До краја јануара успоставићемо нови технолошки начин контроле свих жутих трака, контроле стајања на четири мигавца и заузимања трамвајских баштица. Биће то савремен начин контроле. Више неће бити могуће да се неко сакрије и помисли да га неће уочити када се бахато паркира или заузме жуту траку. Такав прекршај врло брзо ће бити уочен а казна написана у року од неколико минута, те ништа више неће зависити од саобраћајних полицајаца и комуналних милиционера. На тај начин ћемо грађане и градски превоз заштитити од бахатог паркирања. Осим тога, постоји још 25 различитих предлога које смо добили од наших секретаријата за јавни превоз и саобраћај о томе шта све треба урадити, а за сваку од тих мера претходно ће се урадити потребне анализе и симулације – казао је Весић.

Он је најавио да ће данас упутити писмо „Путевима Србије” у којем ће се тражити да део ауто-пута кроз Београд буде проглашен градском саобраћајницом која ће имати исти третман као и све друге улице у граду. и омогућити да досадашња зауставна трака такође постане жута трака.

Весић је подсетио да се у Београду у последње три године региструје 50 хиљада нових аутомобила годишње.

– То је апсолутно неиздрживо с обзиром на постојећу инфраструктуру, јер у овом тренутку већ имамо више од 700.000 аутомобила у Београду. То је узрок слабије проточности јавног превоза, али и загађења у Београду. Једини смо град у Европи те величине чији основни подсистем јавног превоза је аутобуски, за разлику од других градова где је то шински превоз, метро или лака железница – закључио је Весић.