уторак, 12. мај 2020.

Весић: Данас креће израда идејног пројекта за метро, следећи корак је грађевинска дозвола

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је да ће данас у Влади Србије бити потписан споразум о донацији у вези са реализацијом и финансирањем пројекта београдског метроа између влада Србије и Француске.

– Да преведем на српски језик, после данашњег потписивања споразума, француска пројектна компанија „Ежис” почиње са пројектовањем студије изводљивости са идејним пројектом и студијом заштите животне средине за прву фазу прве линије метроа у вредности од 8,3 милиона евра. Када овај посао буде завршен, услови ће се стећи да се изда грађевинска дозвола и почне изградња београдског метроа. Све чинимо да изградња почне до краја 2021. године – рекао је Весић гостујући у Јутарњем програму ТВ Хепи.

Он је додао да Град Београд тренутно ради на плану генералне регулације шинских система у Београду са елементима детаљне разраде за прву фазу прве линије метро система, где је већ завршен рани јавни увид, као и на плану детаљне регулације Макишког поља, где ће почети изградња метроа.

– План генералне регулације шинских система биће усвојен у рану јесен, а ПДР Макишког поља до краја године, и они су основа за издавање грађевинских дозвола за изградњу метроа – навео је Весић. 

Како је истакао, током ове године Град Београд је већ урадио геолошке подлоге за потребе плана генералне регулације шинских система у Београду са елементима разраде за прву фазу прве линије метроа, изабран је консултант за техничку и саветодавну помоћ током израде пројектно-техничке документације за пројекат београдског метроа, а ради се и геотехнички елаборат за пројекат прве фазе прве линије београдског метроа.

– Припремамо документације за потребе спровођења конкурса за дизајн метро станица прве фазе прве линије београдског метроа и урадићемо тако да ћемо шансу дати домаћим архитектима, а свака станица ће бити другачије дизајнирана, односно подсећаће на део града у коме се налази или на неке догађаје из српске историје – објаснио је Весић.

Изградња Београдског метроа се обећава од 1971. године, дакле скоро педесет година, и нико ништа није урадио осим што је причао, казао је Весић.

– Знам да ћете сада моћи да чујете разне политичке преваранте и незналице који ће вам причати да од метроа нема ништа. Будите сигурни да ћемо Александар Вучић и ми, који смо његови сарадници, одржати реч и да ћемо изградити метро. Данашње потписивање споразума још један је корак у том правцу – поручио је Весић.

Прошле године, француска компанија „Ежис”, према уговору са Градом Београдом, завршила је Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за метро линије 1 и 2 у Београду и сада настављају посао, истакао је заменик градоначелника и додао да су овим пројектом усвојене трасе „линије 1”, која ће повезати Железник и Миријево, дужине 21,3 километра, са 23 станице, и „линије 2”, која ће повезати Железничку станицу „Земун” и Миријево, дужине 19,2 километра, са 20 станица.

Пројектом су предвиђене следеће станице на „линији 1”: Железник, Ранжирна, Макиш, Жарково и Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца „Баново брдо”, Мост на Ади, Сајам, Газела, Палата правде, Савски трг, Трг републике, Француска, Лука Београд, Дунав станица, Панчевачки мост, Железничка станица „Карабурма”, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, Гимназија и Миријево.

Станице на „линији 2” предвиђене пројектом су: Миријево, Устаничка, Мите Ружића, Цветкова пијаца, Војислава Илића, Шуматовачка, Јужни булевар, Макензијева, Мањеж, Савски трг, Сава центар, Арена, Меркатор, Општина Нови Београд, Александра Дубчека, Сењски трг, Стадион Земун, Филипа Вишњића, Нови новосадски пут, Железничка станица „Земун”.

Пројектом је утврђена подземна траса метроа, сем у Макишком пољу где би траса „линије 1” била на насипу просечне висине 2,0 метра. Две линије се укрштају и имају денивелисане подземне станице на Савском тргу иза зграде садашње Железничке станице, где се сада налазе железнички перони и где је омогућен прелазак путника са једне на другу. У Миријеву су планиране паралелне станице за обе линије. Предвиђен је тунел испод Саве за „линију 2”.