среда, 16. септембар 2020.

Радојичић отворио изложбу посвећену урбаној мобилности у Београду

Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић отворио је данас изложбу посвећену урбаној мобилности у Београду, чиме је почело обележавање Европске недеље мобилности у Београду, која траје од 16. до 22. септембра.

Он је овом приликом истакао да се од 2002. године у Европи обележава недеља мобилности, а у Београду већ 12. пут.

– Суштина недеље мобилности је да се популаризује саобраћајна хијерархија према којој је на првом месту пешачење и вожња бицикла, а затим следе превозна средства која користе обновљиве изворе енергије и најмање загађују животну средину. За развој града у том правцу важно је да имамо развијену инфраструктуру, али и да подижемо свест људи како би се полако мењале наше навике. Град Београд је у претходних осам година много урадио у том правцу и изложба коју данас отварамо приказује инфраструктурне пројекте који су урађени у претходном периоду, а доприносе успостављању ове „зелене” хијерархије – рекао је Радојичић.

Он је истакао да је део изложбе посвећен силаску Београда на реке, као важном стратешком правцу развоја престонице.

– Приказује се Савски парк, Савски кеј и повезаност тог дела града са централним делом преко пасареле на Калемегдану. Важан део изложбе су и пешачке зоне у ужем градском језгру, као што су оне на Топличином венцу, Обилићевом венцу и Тргу републике и њихова увезаност. Имамо одличне предиспозиције за унапређење мобилности у нашем граду и надам се да ћемо са грађанима и стручњацима даље развијати Београд у том правцу – рекао је градоначелник.

Он је нагласио да је међу значајним пројектима, који ће се убрзо реализовати, и пешачко-бициклистички мост који ће повезивати Аду са Новим Београдом.

– На изложби је приказан сегмент града у којем ћемо развијати линијски парк. На овом плану имамо много задатака које је потребно решити да би се тај део града развијао и изградило 4,8 километара пешачке и бициклистичке стазе – казао је Радојичић и позвао све Београђане да искористе прилику и погледају изложбу.

Главни урбаниста Марко Стојчић истакао је да изложба приказује само део оног што је Град до сада урадио.

– Линијски парк даје пешацима и бициклистима простор који до сада нису имали. Реализација тог пројекта започеће од друге половине следеће године и у наредне три и по године ће бити завршен. Београд ће тиме добити око 16 километара пешачко-бициклистичке зоне, која ће, уместо раније одсечености реке од урбаног изграђеног ткива, имати простор који није значајан само у еколошком смислу већ и Београђанима омогућава здравији живот. У плану је неколико пројеката, а један од њих је проширење пешачке зоне Кнез Михаилове улице. То су пројекти који су кренули од реконструкције Обилићевог венца, Топличиног венца и свих оних улица са савске стране уз Кнез Михаилову улицу. Такође је уређен Косанчићев венац и изграђена пасарела, чиме је остварена физичка веза између Кнез Михаилове улице и реке Саве, а што је више од 150 година била главна тема за оне који су се бавили изградњом Београда – казао је Стојчић.

Он је истакао да у Граду Београду има око 650 хиљада аутомобила.

– Сваке године повећава се број аутомобила за 11 хиљада. На основу туђих искустава, знамо да ће нам највећи проблем бити загушеност градских улица аутомобилима – казао је Стојчић.

Он је нагласио да је покренута и реконструкција Улице Страхињића бана и Палмотићеве.

– Реконструкција ових улица је покренута у циљу смањивања коловоза, који ће бити три и по метра, те драстичног проширења тротоара како би пешаци, мајке са колицима и особе са посебним потребама без проблема могли да прошетају. Актуелно је много пројеката, а свакако најважнији и најскупљи је изградња метро система у складу са којим и радимо све градске пројекте. Оног дана када буде профункционисао метро, све ће се преокренути. На свима нама је да се прилагодимо времену које је испред нас, а то је време са знатно мање аутомобила на улицама нашег града – рекао је Стојчић.

Секретар за саобраћај Душан Рафаиловић је истакао да овогодишња порука послата из Београда, али и целе Европе јесте „мобилност без загађења”.

– Наш саобраћајни систем се упоставља у правцу који подразумева да претходно поменута хијарархија треба да буде наша водиља. На овај начин ће се смањити количина издувних гасова на улицама и омогућити Београђанима квалитетнији и здравији живот. Прошле године израдили смо документ „План одрживе урбане мобилности Града Београда до 2030. године”, који Скупштина града треба да усвоји и који ће успоставити правац за даље активности – рекао је Рафаиловић.