понедељак, 7. децембар 2020.

Весић: Увођење ексклузивне пешачке фазе омогућава већу безбедност пешака и бољу проточност саобраћаја

Заменик градоначелника Горан Весић и градски секретар за саобраћај Душан Рафаиловић одржали су данас презентацију новог режима саобраћаја на раскрсници Македонске и Дечанске улице увођењем ексклузивне пешачке фазе.

Ексклузивна пешачка фаза омогућиће пешацима да прелазе зону раскрснице праволинијски и дијагонално док су возила заустављена на црвеном светлосном сигналу, истакли су говорници у Старом двору.

Весић је указао да ће се увођењем овог система Београд сврстати, поред Токија, Лондона и Штокхолма, у ретке градова света који имају такву раскрсницу.

– Ово је само део мера на убрзању саобраћаја у престоници. Београд је метропола у којој се сваке године региструје око 50.000 нових аутомобила. Наша инфраструктура није прављена за тако велики број возила због чега морамо да уводимо новине и побољшавамо проток саобраћаја – истакао је Весић.

Он је додао да ће се највећи број проблема решити изградњом метроа и унапређењем шинског саобраћаја.

– Све се ради уз озбиљне анализе у које су укључени Саобраћајни факултет и друге овлашћене институције. Такође, имаћемо и најмодернији Центар за управљање саобраћајем који ће бити смештен у оквиру нове аутобуске станице на Новом Београду – најавио је Весић.

Он је подсетио да се већ спроводи велики пројекат семафоризације. Како је прецизирао, 322 семафора, од 650 колико их има у Београду, биће у режиму адаптивног управљања саобраћајем и прилагођени тренутној ситуацији на терену.

– Увођењем оваквих и сличних мера, попут контроле „Око соколово”, добијамо већу проточност возила, што је и суштина решавања проблема у саобраћају с којим се суочавају све метрополе у свету – указао је заменик градоначелника.

Рафаиловић је рекао да ће нови режим функционисања раскрснице Македонска–Дечанска почети са радом током наредног викенда.

– Нови режим раскрснице представља нови квалитет у управљању саобраћајем у Београду. На првом месту са становишта безбедности пешака и осталих учесника у саобраћају, а затим и са аспекта његове проточности у овом делу града – навео је Рафаиловић.

Он је подсетио да се такав режим управљања први пут примењује у Београду, Србији, као и овом делу Балкана.

– Анализом коју је радио Саобраћајни факултет у Београду и симулацијама које је радио Секретаријат за саобраћај показало се да се ниво услуге са Ц подиже ка ниво услуге Д, јер смо успели да укинемо све конфликтне тачке између возила и пешака – навео је Рафаиловић.

Он је поновио да примена нових мера представља потпројекат реализације великог пројекта адаптивног увођења саобраћаја, који Град Београд реализује са компанијом „Сименс”.