понедељак, 11. јануар 2021.

Савски трг нови најзначајнији простор у Београду

Главни урбаниста Марко Стојчић рекао је гостујући у Београдској хроници да ће грађани на Савском тргу добити нови најзначајнији и веома леп простор, не само у смислу уређености, већ и у урбанистичко-архитектонском смислу.

– Он ће по свом значају увек бити после Трга републике, али по свом урбанистичко-архитектонском концепту ће можда бити и испред. Споменик Стефану Немањи је права мера за трг те величине и позиције. Врло је прецизно и педантно постављен и ни у ком делу не нарушава простор. Трг је потпуно другачије конципиран, има кружну саобраћајницу која га ограничава, туда ће функционисати саобраћај, а оно што је ново је подијум испред зграде Железничке станице – истакао је Стојчић.

Како је појаснио, зграда Железничке станице је санирана споља, а ускоро креће израда пројектне документације, те ће бити обезбеђени депои и све што подразумева озбиљан музеј. 

– Читав тај простор добија потпуно другачији дух и функцију. Споменик Стефану Немањи је ауторски, аутентичан рад и урађен је онако како смо се надали и како смо очекивали – рекао је Стојчић и додао да је сигуран да ће после 27. јануара, када је планирано званично отвавање трга, сви грађани Београда и они који га посећују моћи да виде несвакидашње и квалитетно ауторско дело, као и највећи трг у Београду.

Говорећи о Аутобуској станици, Стојчић је рекао да је она у завршној фази и након изградње приступних саобраћајница, перона и помоћних објеката, биће спремна да прими прве аутобусе.

– То ће свакако бити у овој години и имаћемо потпуно нову Аутобуску станицу која ће задовољити потребе овако великог града – казао је Стојчић и додао да стара станица сада потпуно функционише.

Говорећи о Макишком пољу Стојчић је рекао да ни један аргумент не постоји да се од тога одустане. 

– Овај план је јако велики, највећи који смо урадили у прошлој години, а имали смо 64 примедбе. То је веома мали број примедби за тако велкики простор. На том потезу је око 1.000 власника, што је знак да је овај план урађен у складу са захтевима власника парцела. Они су физичка лица и грађани Београда. План је урађен за власнике парцела, а за нас најважнији део овог плана је депо за метро. У све то укључено је 320 стручних људи, Французи, Италијани и други инжењери, који су заједно са нама учествовали у позиционирању и свему другом у вези са метроом. Ту ће бити депо за прву и другу линију метроа. То је ван уже зоне водоизворишта и нешто што свака држава на свету, која има такав систем водоснабедевања, мора да сачува – појаснио је Стојчић.

Како је навео, имамо Обреновачки пут који је јасна физичка и географска граница између зона водоизворишта. 

– Све анализе и студије које су урађене годинама уназад говоре да је природна граница за водоизвориште Обреновачки пут, што значи да из правца Београда ка Обреновцу читава десна страна између Обреновачког пута и Саве не сме бити урбанизована. То би значило угрожавање водоснабдевања града Београда. Лева страна је ван уже зоне водоизворишта, значи да се може урбанизовати. Генерални урбанистички план из 1974. године је рекао да у тој зони има градње – закључио је Стојчић.