среда, 13. октобар 2021.

Аргументоване примедбе постаће део Плана генералне регулације шинских система у Београду

Градски урбаниста Марко Стојчић изјавио је за Студио Б да је и данас, након јучерашње јавне седнице о Нацрту плана генералне регулације шинских система у Београду, могуће доставити примедбе. Комисија ће се, додао је, у наредних неколико дана састати и одлучивати о свакој примедби, а све што је аргументовано и има смисла комисија ће прихватити и постаће део плана.

Стојчић је нагласио да су јуче јавној седници могли да присуствују сви који су хтели да изнесу примедбе и да је било покушаја злоупотребе и политизације овог важног поступка.

Он је подсетио да нико до сада није дошао толико далеко у реализацији пројекта београдског метроа.

– Пројекат за депо у Макишком пољу је завршен и његова изградња почиње за месец дана. То је велики депо који обухвата композиције за прву и другу линију. Јуче на седници је детаљно разрађена прва линија, настављамо разраду друге и рокови остају, до 2028. године биће изграђена прва, две године касније и друга линија – казао је Стојчић.

Он је истакао да је Грађевински факултет важна институција овог града која учествује у изградњи метроа.

– Планирање траса врше урбанисти, просторни планери, саобраћајни инжењери и неизоставно грађевински инжењери. Имамо бројање саобраћаја, различите студије које дефинишу бројке о томе колико људи се креће, односно куда ће се кретати. Најоптерећенији правац саобраћаја у Београду је Булевар војводе Мишића. Мале су разлике између правца Стари град – Нови Београд у односу на правац Чукарица – Стари град па даље ка Звездари, али то су два основна правца – рекао је Стојчић.

Како је навео, сви који живе у Београду знају да из правца Обреновца, преко Булевара војводе Мишића, долази највећи број возила и да је то најоптерећенији правац у Београду, уз мост Газела.

– Са те стране налази се и велика слободна површина на којој ће се налазити депо, а све студије и бројање путника показују да је то исправно решење.

Те студије и истраживања радиле су и иностране компаније, пре свега француски „Ежис”, који је радио пројекте метроа практично на свим меридијанима – рекао је Стојчић.

Он је додао да су будуће станице метроа такође веома прецизно дефинисане, а домаћи стручњаци су радили заједно са Французима који имају много више искуства када је овакав посао у питању.

– Познато је да Француска има једну од најбољих светских железница и свакако да су та искуства драгоцена. Обављена су веома прецизна геотехничка испитивања за прву линију, а тренутно се раде и за другу. Технологија и техника изградње су толико напредовале да је практично могуће градити на свим местима и у било којим условима, али то донекле може утицати на цену. Ништа ме не брине у вези са изградњом метроа. Обезбеђена су средства, имамо добру екипу, наравно, то је физички тежак посао и пројекат тог обима никада се није изводио у Београду – закључио је Стојчић.