петак, 30. септембар 2016.

Секретаријат за привреду

Јавни конкурс за доделу средстава за подршку развоја женског предузетништва

На основу Одлуке о начину, условима и критеријумима за избор корисника средстава у оквиру мера и активности за подршку развоја женског предузетништва којe се финансирају из буџета града Београда (''Службени лист града Београда'' бр. 37/16 и 61/16), и Одлуке о буџeту града Београда (''Службени лист града Београда'' бр. 81/15 и 63/16) и Закључка градоначелника града Београда бр.3-6532/16-Г од 29. септембра 2016.године

ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДA
Секретаријат за привреду

објављује

ЈАВНИ КОНКУРС
за доделу средстава за подршку развоја женског предузетништва


ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Висина преосталих финансијских средстава за подршку развоја женског предузетништва кроз унапређење производње и проширење капацитета пословања у циљу развоја микро, малих и средњих предузећа и предузетника у власништву жена, јачања конкурентности и подстицања запошљавања на територији града Београда износи 4.501.500,00 динара.
Посебни циљеви финансирања су: унапређењe пословног процеса кроз увођење нових производних, пословних или побољшање постојећих пословних линија, покретањe нових предузетничких активности, отварањe могућности за модернизацију и проширење производних и услужно оријентисаних делатности, као и очување постојећих и стварање услова за отварање нових радних места.
Предмет Jавног конкурса је додела бесповратних финансијскох средстава у максималом износу 500.000,00 динара за куповину једног или више основних средстава (машина и опреме), која ће омогућити побољшање квалитета постојећег или увођење новог производа/услуге у пословни процес, уз обавезу запошљавања једног незапосленог лица са евиденције Националне службе за запошљавање, на период од минимум једне године.
Под основним средством у овом смислу подразумевају се машине и опрема којa ће се користити дуже од једне године (дужe од једног обрачунског периода) и чија купопродајна вредност по набављеном основном средству мора бити већа од 60.000,00 динара без ПДВ-а.
Уколико се ради о набавци рачунарске опреме (компјутера), право на Пријаву имају искључиво привредни субјекти чија је претежна делатност производња софтвера (Рачунарско програмирање – шифра 62.01 према Уредби о класификацији делатности).
Државна помоћ мале вредности, односно de minimis државна помоћ, за коју су обезбеђена средства у буџету града Београда у 2016. години не може да се додели за делатности и активности наведене у законским и другим прописима који регулишу контролу и доделу државне помоћи.
Оправдани трошкови који се финансирају су трошкови који су директно везани за куповину једног или више основних средстава и под којима се подразумева купопродајна, односно набавна цена основних средстава без ПДВ-а, као и зависни трошкови који евентуално прате набавку ових средстава (транспортни трошкови, манипулативни трошкови, трошкови утовара и истовара, трошкови који се односе на атесте и царинске дажбине).
Сви ови трошкови морају бити фактурисани кориснику средстава, односно исказани на рачунима издатим на име корисника средстава.

ПОДНОСИОЦИ ПРИЈАВА 

Право на доделу средстава имају микро, мала и средња предузећа у власништву жена са уделом од минимум 60% у укупном капиталу друштва, као и предузетници чији је оснивач жена, а који испуњавају следеће услове:

1) Да су у већинском домаћем приватном власништву и да су регистровани на територији града Београда најмање годину дана до дана објављивања текста Јавног конкурса;
2) Да привредном субјекту у року од две године пре дана објављивања Јавног конкурса није изречена правоснажна мера забране обављања делатности;
3) Да оснивачи и одговорна лица нису осуђивани или се против њих не води поступак  за неко од кривчних дела као чланови организоване криминалне групе, да нису осуђивани за кривична дела против привреде, кривична дела против животне средине, кривично дело примања или давања мита, кривично дело преваре;
4) Да привредни субјекат није у групи повезаних лица у којој су неки од чланова велика правна лица;
5) Да је до дана објављивања Јавног конкурса измирио све порезе и доприносе, као и остале обавезе по основу јавних прихода у складу са прописима Републике Србије;
6) Да привредном субјекту у периоду од годину дана пре дана објављивања Јавног конкурса текући рачуни код пословних банака нису били блокирани дуже од укупно 15 (петнаест) дана.

КРИТЕРИЈУМИ ЗА ВРЕДНОВАЊЕ И РАНГИРАЊЕ ПРИЈАВА

(Преузмите у PDF формату у дну ове странице)

У случају да два или више подносиоца пријава имају исти број бодова у Листи вредновања и рангирања, предност ће се примењивати према редоследу напред наведених критеријума.

ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА

Пријава чини саставни део Јавног конкурса и састоји се од следећих образаца:

Формулар Пријаве - подноси се потписан од стране овлашћеног лица у привредном субјекту и оверен печатом привредног субјекта;

Спецификација трошкова (буџет активности) - подноси се потписана од стране овлашћеног лица у привредном субјекту и оверена печатом привредног субјекта; свака ставка изражена у буџету активности мора бити оправдана са одговарајућим документом (набавна, односно купопродајна вредност, трошкови превоза, трошкови царињења робе, трошкови атеста и др.);

Потписану и печатом оверену Изјаву (саставни део Пријаве) под пуном моралном, материјалном и кривичном одговорношћу  да привредном субјекту нису у текућој години додељена бесповратна средства за исте оправдане трошкове од стране неке од државних институција – подноси се потписана и оверена печатом привредног субјекта;

Потписану и печатом оверену Изјаву (саставни део Пријаве) под пуном моралном, материјалном и кривичном одговорношћу корисника средстава о додели државне помоћи мале вредности de minimis -  подноси се потписана и оверена печатом привредног субјекта;

Потписану и печатом оверену Изјаву (саставни део Пријаве) под пуном моралном, материјалном и кривичном одговорношћу о броју стално запослених радника у моменту подношења пријаве -  подноси се потписана и оверена печатом привредног субјекта.

Уз попуњену Пријаву, потребно је доставити и следећу документацију:

1. Финансијски извештај за 2014. и 2015. годину:

За привредне субјекте који воде пословне књиге по систему двојног књиговодства:
- Копије потврда о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2014. и 2015. годину издатих од Агенције за привредне регистре.
- Биланс стања, биланс успеха и статистички анекс – извештај за 2014. и 2015. годину.

Уколико привредни субјекат није добио потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2015. годину потребно је доставити биланс стања, биланс успеха и статистички анекс- извештај  за 2015. годину, потписане и оверене од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писмену изјаву законског заступника правног лица/предузетника о веродостојности и истоветности примерку који је достављен Агенцији за привредне регистре на коначну обраду.
- За привредне субјекте који воде пословне књиге по систему простог књиговодства – копије Пореске пријаве за коначно утврђивање пореза на приходе од самосталне делатности и доприноса за обавезно социјално осигурање за 2014. и 2015. годину (образац ППДГ-1С), оверене од стране пореске управе, као и копију биланса успеха (образац БУ) за 2014. и 2015. годину која је прилог обрасца ППДГ-1С;
- За паушално опорезиване обвезнике - копије Књиге о оствареном промету паушално опорезованих обвезника (образац КПО) за 2014. и 2015. годину, оверена и потписана од стране законског заступника;

2. Уверење надлежне пореске управе - Министарство финансија да је најкасније до дана објављивања Конкурса измирио доспеле порезе, доприносе и друге јавне приходе у складу са прописима Републике Србије, у оригиналу или у фотокопији овереној у суду, општини или код нотара;

3. ОП образац (оверени потписи лица овлашћених за заступање, оригинал или фотокопија оверена печатом и потписом);

4. Извод из појединачне пореске пријаве о обрачунатим порезима и доприносима (ППП ПД), штампан из електронске базе података Пореске управе (ЕБП-ПУРС), оверен од стране послодавца за пријаве пореза и доприноса на зараде за месец који предходи месецу подношења пријаве на Јавни конкурс;

5. Докази да привредном субјекту у року од две године пре дана објављивања Јавног конкурса није изречена правоснажна мера забране обављања делатности, и то:

- Потврду Привредног суда да привредном субјекту у року од две године пре дана објављивања Јавног конкурса није изречена правоснажна мера забране обављања делатности;

- Уверење Прекршајног суда да привредном субјекту у року од две године пре дана објављивања Јавног конкурса није изречена правоснажна мера забране обављања делатности;

Наведена документа морају бити издата након датума објављивања Jавног конкурса. Достављају се у оригиналу или у фотокопији овереној у суду, општини или код нотара;

6. Докази да оснивачи и одговорна лица нису осуђивани или се против њих не води поступак, и то:

- Уверење из казнене евиденције издато од стране Министарства унутрашњих послова, да лице није осуђивано за неко од кривчних дела као члан организоване криминалне групе, кривична дела против привреде, кривична дела против животне средине, кривично дело примања или давања мита, кривично дело преваре.
 
- Уверење Основног суда у Београду да против лица није покренут кривични поступак и није покренута истрага  за неко од кривчних дела као кривична дела против привреде, кривична дела против животне средине, кривично дело примања или давања мита, кривично дело преваре. 

- Уверење Посебног одељења Вишег суда у Београду да против лица није покренут кривични поступак за неко од кривчних дела као члан организоване криминалне групе; 

Наведена документа да власници и/или одговорна лица привредног субјекта нису осуђивана морају бити издата након датума објављивања Јавног конкурса. У случају привредног друштва достављају се уверења за све осниваче, као и за законског заступника уколико није један од оснивача а у случају предузетника достављају се иста уверења за лице које је регистровало обављање делатности као предузетник. Документа се достављају у оригиналу или у фотокопији овереној у суду, општини или код нотара;

7. Оригинални предрачун (профактура добављача) са свим пратећим документима из којих се може утврдити врста и намена основних средстава односно опреме, цена и рок плаћања, као и други битни елементи од значаја за реализацију активности, издат од добављача опреме. Подносилац Пријаве мора доставити искључиво предрачун, понуда добављача неће бити прихваћена;

или

Оригинални рачун (фактура добављача), отпремницу/пријемницу за основно средство (уколико је целокупан износ или део износа уплаћен по предрачуну, доставити и оригинални предрачун), фотокопију уговора о купопродаји основних средстава и доказ о уплати (извод из банке), искључиво у случају да је подносилац пријаве у целости реализовао плаћање набављеног основног средства до дана подношења пријаве;

8. Фотокопије награда и признања за остварене резултате у пословању, уколико их подносилац Пријаве поседује;

9. Подносилац Пријаве који је самохрани родитељ поред напред наведених докумената доставља и фотокопије доказа о статусу самохраног родитеља: правоснажну пресуду о разводу брака, извод из матичне књиге умрлих за другог родитеља, извод из матичне књиге рођених за децу, потврда о редовном школовању деце до 26. године.

ИСПЛАТА СРЕДСТАВА И ОБАВЕЗЕ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА

Изабрани подносилац пријаве је дужан да пре потписивања уговора отвори посебан наменски рачун код Управе за трезор који је укључен у консолидовани рачун трезора града Београда, на који би се пренела средства.

Корисник бесповратних финансијских средстава се обавезује да ће набавити основно средство (или основна средства), односно машину или опрему у периоду од 8. јуна 2016. године, а најкасније 30 дана од дана потписивања уговора.

Корисник бесповратних финансијских средстава се обавезује да ће у року од 30 дана од дана потписивања уговора  доставити Секретаријату за привреду доказе о извршеној обавези плаћања целокупног износа оправданих трошкова за куповину основног средства (или основних средстава) и доказа да се предметно основно средство (или основна средстава) налазе код Корисника средстава.

Корисник средстава се такође обавезује:

-    да неће смањивати број стално запослених радника који је наведен у Пријави у периоду од годину дана; 
-    и да ће на број запослених радника наведен у Пријави додатно запослити 1 лице са евиденције НСЗ-а на период од једне године, у року од 30 дана од дана потписивања уговора.

Средства ће бити исплаћена корисницима бесповратних финансијских средстава након подношења следећих доказа: закључени уговор са добављачем, коначна фактура, доказ да су предметно основно средство/опрему примили (отпремница/пријемница). Уколико корисник средстава води просто или двојно књиговодство као доказ за исплату средстава се мора поднети и картица основних средстава, извод из банке из кога се може утврдити  да је уплаћен целокупан износ оправданих трошкова добављачу. Као доказ да је плаћено основно средство, потребно је да у изводу из банке „позив на број“ буде везан за документ на основу кога је извршено плаћање (уговор, предрачун или рачун).
    
Као средство обезбеђења уговорних обавеза, корисник финансијских средстава ће доставити регистровану бланко сопствену меницу, оверену од стране привредног субјекта, корисника средстава, са меничним овлашћењем.

Комисија за вредновање и рангирање пријава по Јавном конкурсу ће извршити непосредан увид на терену у циљу утврђивања чињеничног стања у вези набавке основног средства и/или набављеног основних средстава, пре исплате средстава корисницима средстава, као и проверу броја стално запослених радника.
Корисник средстава не може поднети документацију за исплату средстава са измењеним елементима који се односе на основно средство и добављача од кога се купује основно средство у односу на документацију коју је доставио у Пријави.
Корисници средстава који набављају основна средства из увоза морају да воде рачуна о роковима за достављање документације за исплату средстава.

НАЧИН И РОКОВИ ПОДНОШЕЊА ПРИЈАВА

Прецизно и тачно попуњена Пријава са пратећом документацијом (у складу са Јавним конкурсом), подноси се лично или поштом на писарницу Градске управе града Београда, Секретаријата за привреду (Краљице Марије бр. 1, трећи спрат), у запечаћеној коверти, на којој мора да пише: 
    
На предњој страни:
•    Секретаријат  за привреду Градске управе града Београда, Краљице Марије 1/XVII, Београд
•    Назнака - „Јавни конкурс за доделу средстава за подршку развоја женског предузетништва за 2016. годину – „не отварати”.

На полеђини коверте обавезно навести назив и адресу подносиоца пријаве и контакт телефон и е-mail подносиоца пријаве.

Рок за подношење пријава са пратећом документацијом је 14. октобар 2016. године  до 15 часова.

Благовременим ће се сматрати све пријаве које стигну Секретаријату за привреду Градске управе града Београда до назначеног рока, без обзира на начин достављања.

Неблаговремене, непотпуне и пријаве послате на други начин (нпр.факсом или е-mail-ом), или достављене на друге адресе, неће се разматрати. 
Није могуће накнадно употпунити документа која недостају а која су наведена у Јавном конкурсу, након истека рока за подношење пријава.
Пријава и приложена документација не враћају се подносиоцу пријаве.

За додатне информације се можете обратити на телефон, 011/715-7379, 011/715-7377, 011/715-7356 и путем е-mail-a: privreda@beograd.gov.rs.