четвртак, 20. новембар 2008.

Представљена Стратегија развоја туризма Београда

Радна верзија Стратегије развоја туризма града Београда представљена је данас у Старом двору. Документ је израдио стручни тим Института економских наука из Београда, под покровитељством Секретаријата за привреду. Стратегијом је утврђен правац туристичког развоја нашег града, како би се он на туристичком тржишту позиционирао као атрактивна и аутентична дестинација југоисточне Европе и метрополе на Дунаву до 2018. године, конкурентна другим европским метрополама. Стратегију су представили професори Јован Попеску и Бојан Зечевић.

– Последњих година Београд је постао пожељна туристичка дестинација, а његов туристички производ знатно богатији. Томе је највише допринео рад Туристичке организације Београда, али и град доста улаже у инфраструктуру, ревитализацију амбијенталних целина и обнову паркова, како би туристичка понуда била још боља. Београд је и прави привредни центар, а туризам, као привредна грана, представља важан ресурс за развој трговине, привреде и предузетништва уопште, што води и повећању запошљавања. Схватајући овај значај туризма Секретаријат за привреду је издвојио средства за израду студије његовог развоја – рекла је Станија Вишекруна, заменик градског секретара за привреду.

Стратегија развоја туризма је урађена у складу са циљевима, концепцијом и стратешким приоритетима Стратегије развоја града Београда, као и Стратегије развоја туризма Србије. За многе велике светске градове туризам представља једну од најважнијих и најперспективнијих привредних грана и извора прихода, а Београд, као туристичка дестинација, може туристима да понуди широк асортиман производа и услуга захваљујући културном, историјском, уметничком и амбијенталном наслеђу. Упркос томе, Београд још није у довољној мери и на прави начин искористио могућности и предности које туризам може да допринесе једном великом граду.

Шанса нашег града, како се наводи у стратегији, је што је градски туризам у експанзији широм света. Својим положајем на ушћу две реке и пословним динамизмом Београд се на туристичком тржишту позиционирао као космополитски лидер међу градовима jугоисточне Европе. Захваљујући својој креативности и иновативности Београд, после Беча и Будимпеште, представља трећу „дунавску” метрополу, са обележјима хедонизма и гастрономије.

Развој туризма нашег града у правом смеру обезбедиће већи прилив страних туриста, као и максималну искоришћеност свих туристичких потенцијала. Институт економских наука позвао је све туристичке субјекте и јавност да своје предлоге, коментаре и сугестије пошаљу до 20. децембра на мејл strategijabg@ien.bg.ac.yu.