петак, 5. децембар 2008.

„Паук видео-надзор” у првој половини следеће године

Јавно комунално предузеће „Паркинг сервис” ће од средине наредне године, непрописно паркирана возила уклањати по новом систему „Паук видео-надзор”. Возила затечена у овој врсти прекршаја односиће се на основу документованог видео записа, а процена који аутомобили највише ремете саобраћај доносиће се у диспечерском центру смештеном у „Паркинг сервису”.

– Наши контролори на терену већ поседују џепне рачунаре помоћу којих могу да фотографишу непрописно паркирана возила. Софтвер који смо развили омогућава да се тај запис у реалном времену пошаље диспечерском центру у коме ће се увек налазити један саобраћајни полицајац и један стручњак „Паркинг сервиса”. Они ће одмах моћи да процене да ли дотично возило значајно угрожава функционисање саобраћаја, то јест да ли спада у приоритет. Када донесу одлуку одмах ће обавештавати најближу посаду на терену и возило ће бити уклоњено. Напомињем да су све наше дизалице опремљене ГПС уређајима, тако да у сваком тренутку знамо где се која налази и да ли је слободна – рекао је Бобан Ковачевић, директор ЈКП „Паркинг сервис”.

Ковачевић истиче да пројекат „Паук видео-надзор” „Паркинг сервис”  развија већ неколико година и да ће када буде готов бити јединствен у свету. Софтвер је дело наших стручњака, а за набавку снажног хардвера из градског буџета издвојено је око 30 милиона динара. Сва опрема је стигла и спремна је за уградњу.

– Умањену верзију овог пројекта већ користимо, али верујемо да ћемо у првој половини 2009. године бити способни да потпуно пређемо на нови систем рада. Могу слободно да кажем да ће то бити револуционарна новина јер ћемо по први пут бити у стању да веома брзо уклањамо све аутомобиле који доводе до загушења саобраћаја. Поред редовних контролора снимање возила обављаће и додатне, посебно  обучене екипе – рекао је Ковачевић.

Нови систем пружа разне могућности, а једна од њих је и да се налози за уклањање непрописних возила издају само из диспечерског центра, тако да присуство саобраћајног полицајца приликом сваког одношења неће бити неопходно. Биће довољно да саобраћајни полицајац из диспечерског центра изда налог, а он ће електронским путем бити одштампан у камионима–дизалицама, који су већ опремљени штампачима. Да би овај систем заживео, потребна је измена постојећих прописа.