субота, 16. јануар 2010.

Комплетиран нови сегмент моста на Сави

На чукаричкој страни градилишта моста на Сави комплетиран је други бетонски сегмент задњег распона моста и данас се врши његово померање у правцу пилона за 18 метара. Хидрауличним цилиндрима подиже се и гура до сада изграђена конструкција тешка 3.525 тона, док ће укупна тежина 376 метара дугачког задњег распона бити око 20.000 тона.

– Данас готове елементе конструкције нагуравамо према пилону који ће бити висок 200 метара. Сама ширина и величина моста је импозантна. Један дужни метар моста тежак је око 80 тона, а овај сегмент који данас угуравамо тежи више од 3,5 хиљаде тона и то је наравно један од изазова који треба савладати. Ово је међународни пројекат, ради га међународни тим експерата и ово је тренутно један од већих мостова који се граде. Сама величина моста је и изазов за себе и прича за себе – рекао је Марио Перисути, представник извођача радова ПOР-а.

Задњи распон моста протеже се од стуба број 7 на десној обали Саве до шпица Аде Циганлије и има укупно дванаест сегмената. Први и најкраћи сегмент од 5,75 метара померен је у децембру прошле године, а у припреми за нагуравање су још три сегмента од по 18 метара. Задњи распон моста градиће се до јесени, тако што ће сваке три недеље бити комплетиран по један бетонски сегмент дужине 18 и ширине 45 метара, и затим ће се преко привремених стубова у чукаричком рукавцу нагуравати према пилону. Истовремено, и пилон наставља да расте из земље, ослањајући се на две ножице – источну и западну, а у току је изградња петог и шестог бетонског сегмента. Укупно ће их бити 39 и достићи ће висину од 175 метара, док ће последњих 25 метара пилона бити израђено од нерђајућег челика. На градилиште су стигле и две од девет испорука челичног дела моста. Ови челични елементи чине конструкцију главног распона, од пилона до стуба број 5 на Малој Ади. Ови елементи ће се предмонтирати на самом градилишту и потом ће се подизањем са реке уграђивати тзв. слободно-конзолном монтажом у конструкцију моста. Овај део посла премошћавања главног речног тока почеће када пилон достигне 130 метара висине, јер је то висина потребна за сидрење челичних ужади која држе конструкцију главног распона.

Мост на Ади Циганлији повећаће капацитет мреже, како локалног тако и транзитног саобраћаја. Са пилоном од 200 метра, и главним распоном од 376 метара, постаће најважније обележје града и градске саобраћајне мреже у будућности. Мост ће бити дугачак 969 метара, широк 45 метара и имаће шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Максимална пропусна моћ моста биће око 12.000 возила на сат, а главни пројекат предвиђа и провлачење свих неопходних водова градске комуналне и јавне инфраструктуре кроз конструкцију моста.