уторак, 30. март 2010.

Делегација Београда обишла метро у Бечу

Делегација Скупштине Београда, коју предводе градоначелник Драган Ђилас и председник Скупштине Александр Антић, обишла је данас метро у Бечу. 

Руководилац пројекта изградње система подземне железнице бечког градског превоза „Viner linien” Вернер Силванд је у разговору с делегацијом из Београда, у којој су били представници посланичких клубова, експерти и новинари, пренео да свака деоница надземног метроа кошта око 70 милиона евра, док у подземном метроу то износи од 120 до 180 милиона евра, у зависности од тога да ли се ради о центру или периферији града.

Градоначелник Београда Драган Ђилас изјавио је да очекује да Скупштина града током лета донесе оквирну одлуку о врсти метроа који би се градио у главном граду. После тога може да се крене у израду главног пројекта, а у року од две године да почне и изградња прве линије београдског метроа. Према његовим речима, Београд мора да добије независни шински систем, а како ће изгледати вагони, који део ће бити надземни или подземни, треба да кажу стручњаци. Он је рекао да су процене да ће изградња метроа укупне дужине 30 километара трајати десет година и да је пројекција да ће изградња метроа по једном километру коштати 60 милиона евра.

Председник Скупштине Београда Александар Антић истакао је да је изградња метроа значајна за читаву Србију и да би република требало да стане иза тог пројекта.

Делегација из Београда имала је прилике да, на лицу места, види и функционисање линије „У6”, која је типа лаког шинског метроа, и која се протеже од севера до југа града. Ова линија дуга је 17,4 километра, има 24 станице, а возови саобраћају брзином од 60 до 80 километара на час. Предности овог лаког шинског метроа су ниски трошкови снабдевања електричном енергијом, као и одржавања и функционисања.

Гостима из Београда показани су како делови система градског превоза у изградњи тако и они који већ дуги низ година одлично функционишу.