среда, 31. март 2010.

Финансирање сајмова конгреса и конференција у 2010. години

Секретаријат за привреду ће ове године издвојити десет милиона динара за доделу финансијских средстава – субвенција привредним субјектимa из Београда за самостално учешће на сајмовима у земљи и иностранству и организовање конгреса, конференција и других манифестација. Секретаријат је и претходних година финансирао наступ београдских привредника у иностранству, а подржава и сајмове запошљавања како би у новонасталим условима, које је створила светска економска криза, послодавцима понудио иновативна решења у овој области.

Приликом доделе субвенција нарочито ће се ценити искуство организатора у реализацији конференција, конгреса и других манифестација, а на њима мора да буде присутно више од сто учесника. Средства ће бити исплаћена по реализацији активности и достављања доказа, а Секретаријат за привреду ће привредницима рефундирати трошкове у износу до 500.000 динара. Предност ће имати организатори на чији скуп долази више учесника из иностранства, а субвенције ће се давати и оним привредницима који су ове године већ организовали скуп или наступили на сајму, уколико то могу да документују.

– Учешће на сајамским манифестацијама последњих година  представља све  значајнију маркетиншку активност у предузећима. То су места промоције предузећа и њихових производа и услуга на изабраном тржишту. Одлука о учешћу на неком од сајмова представља важан корак у развојним плановима сваког привредног субјекта, па иако често не даје директне финансијске ефекте, дугорочно гради имиџ предузећа и на тај начин постаје незаобилазни вид презентације. Доделом субвенција београдским привредницима Секретаријат за привреду нуди нове могућности за промоцију, јер је квалитетно представљање на иностраним тржиштима предуслов за прикупљање нових пословних контаката – рекла је заменица градског секретара за привреду Станија Вишекруна.

Основни циљеви излагања су презентација, промоција, креирање имиџа, подизањe нивоа продаје, истраживање и освајање нових тржишта, анализа конкуренције, проналажење нових дистрибутера и заступника, а све у циљу подизања извозне активности привредних субјеката. При директном извозу предузеће пласира своје производе директно страним купцима, а директна продаја  доноси већу зараду од продаје преко посредника. Привредни сајмови у земљи и иностранству се сматрају за до сада непревазиђену платформу за процену квалитета производа и његове конкурентности. Унапред добро припремљени и информисани о врсти сајма, излагачима, конкуренцији и конференцијама током сајма, представници излагача едукују се и интернационализују свој наступ и пословање. Бесповратна финансијска средства које је Секретаријат за привреду определио у ове сврхе су пре свега намењена успешним привредним субјектима, који се баве производњом робе или пружањем услуга намењених извозу и тренутно немају већинску заступљеност на тржиштима у иностранству, али поседују потенцијал и добре пословне пројекте да то остваре, истакла је Станија Вишекруна.

Да би подстакао развој конгресне индустрије и интересовање организатора,  Секретаријат за привреду финансира и организовање конгреса, конференција и других манифестација на територији Београда. У протеклом периоду наш град је био домаћин многих значајних међународних скупова – Конференције о европској безбедности и сарадњи, скупштине Светске банке, скупштине Међународног монетарног фонда, скупштине Унеска, светског конгреса стоматолога и хирурга, Фреја-форума и других. Захваљујући изузетним просторним и техничким могућностима објеката у Београду и стручним кадровима за организовање конгреса и конференција, велико је интересовање за одржавање оваквих скупова. Њиховим финансирањем отвара се могућност да велики број потенцијалних инвеститора и компанија улаже у нашу привреду, чиме се промовише Београд као конгресна и туристичка дестинација. На оваквим скуповима долази до сарадње и повезивања са другим националним, регионалним и међународним струковним организацијама, што доприноси  развоју привреде Београда.