среда, 7. септембар 2011.

Постављен и последњи сегмент пилона на мосту преко Аде Циганлије

Последњи, челични део пилона на мосту преко Аде Циганлије постављен је данас, тако да је сада његова висина 200 метара, изјавио је за Беоинфо Ненад Бајић, из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

– Након две године откако је наливен темељ за пилон, постављен је и последњи део. Завршетак пилона је од нерђајућег челика, висок је 25 метара и састављен је од три дела. Сваки део има између осам и по и девет метара, а овај последњи тежак је десет тона. Завршни сегмент пилона нема конструктивну функцију, у смислу да држи конструкцију моста, то је задатак дела пилона од 175 метара. Осим што је по архитектонском решењу предвиђено да буде од челика, тај део пилона може да има и функцију громобрана. Пре ове последње фазе пилон смо у бетонском делу подигли на 175 метара и он се састоји од 39 сегмената – истакао је Бајић.

Према његовим речима, следе завршни радови на мосту, као што су постављање ограде, баријера, одвајање коловозних трака и шинског саобраћаја, хидроизолација и асфалтирање и, како је додао, „све иде по плану и очекујемо да до краја године мост буде у функцији”.

Мост на Сави пројектован је као најдужи мост са косим кабловима и једним пилоном до сада – његова дужина износи 964 метра. Биће то јединствен пример подупирања горњег строја главног распона тежине 8.600 тона само једним пилоном. Док два или више пилона носе неке од најдужих светских мостова са косим кабловима, у случају моста на Ади, један једини пилон ће носити укупну дужину континуалне греде од чак 969 метара.

Мост на Ади Циганлији повећаће капацитет мреже, како локалног тако и транзитног саобраћаја. Мост је широк 45 метара и има шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Максимална пропусна моћ моста биће око 12.000 возила на сат, а главни пројекат предвиђа и провлачење свих неопходних водова градске комуналне и јавне инфраструктуре кроз конструкцију моста.