петак, 24. мај 2013.

Почело премошћавање главног тока Дунава

Градоначелник Београда Драган Ђилас и министар саобраћаја Милутин Мркоњић обишли су данас радове на изградњи моста Земун–Борча. Обиласку су присуствовали и градски менаџер Александар Бијелић, градски архитекта Дејан Васовић, помоћник градоначелника Данило Башић и Татјана Поповић, в.д. директора Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

На оба главна стуба завршени су „нулти” сегменти, са којих се помоћу кранова гради главни распон моста преко пловног пута Дунава. На свим деловима градилишта ангажовано је око 500 радника.

– Желели смо данас, после годину и по дана откако су започети радови на мосту, да покажемо шта су заједно урадили град Београд и Република Србија. Цео пројекат напредује у складу са роковима, стубови су већ постављени у води, а урађен је и део саобраћајнице и мостовске конструкције. Два главна стуба се увелико граде, почели су радови и са земунске стране и очекујемо да овај мост и цела ова саобраћајница буде предата на коришћење, не само грађанима Београда већ и свим становницима Србије, како је и било планирано, крајем 2014. године. За сада немамо никаквих проблема, осим проблема експропријације, који су иначе присутни и на свим пројектима овог типа – рекао је градоначелник Ђилас.

Министар Милутин Мркоњић нагласио је да Влада Републике Србије мора да створи услове да се решавају проблеми експропријације земљишта и да ће то бити убрзо.

– Кинеска компанија која гради овај мост већ конкурише за обилазницу око Београда, за део од Стражевице до Бубањ потока. Град Београд и Република Србија ће заједно ући и у овај пројекат што ће заокружити цео овај процес и онда ће Београд заиста бити велеград – казао је министар Мркоњић.

Татјана Поповић истакла је да се мост гради предвиђеном динамиком и да ће Дунав бити премошћен у марту идуће године.

Премошћавање пловног пута Дунава одвијаће се са оба главна стуба. На „нултим” сегментима се постављају по два висећа крана, који ће држати калупе до изливања бетона. Када поједини бетонски сегменто довољно очврсну, кран ће се померати на тај нови сегмент и прихватати следећи калуп за изливање бетона. До спајања изнад средине пловног пута Дунава потребно је урадити по осамнаест оваквих бетонских сегмената, а план је да прва конструкција главног распона буде завршена у марту следеће године.

На земунској обали, на заравни изнад Дунава где је почетак мостовске конструккције, завршена је наглавна греда за први стуб, а за други стуб у току је њена израда. На борчанској обали завршено је седам сегмената горње конструкције моста, тако да је до сада избетонирано 300 метара леве конструкције на борчанској страни, а до краја ове године лева конструкција ће доћи до главног распона на средини реке.

Са земунске стране, прва два стуба носиће јужну прилазну конструкцију дужине 97 метара, а на њу се од трећег до шестог стуба наставља главна мостовска конструкција изнад пловног пута, која је дугачка 362 метра. Од шестог до двадесет првог стуба протеже се инундациона или обална конструкција дужине 726 метара, а преостали део моста до тридесетог стуба чини северна прилазна конструкција дужине 297 метара.

Изградња приступних путева на првих шест километара од моста до Зрењанинског пута одвија се према планираној динамици. Завршен је труп саобраћајнице у највећем делу, а тренутно се изводе бетонски пропусти преко постојећих канала. У изградњи су и прелази преко Великог канала и канала Визељ, а почело је и побијање шипова за петљу на Зрењанинском путу.

Поред насеља Крњача, на другом крају приступних путева уз Панчевачки пут изводе се наглавне греде стубова за 550 метара дугачку мостовску конструкцију преко железничке пруге Београд–Панчево.

Мост Борча–Земун са саобраћајницом Северна тангента треба да омогући бољу дистрибуцију транзитног и изворно-циљног саобраћаја на ширем подручју града, чиме ће се створити услови за растерећење саобраћајне мреже централног подручја. На овај начин стварају се и услови да се изградњом градске магистралне саобраћајнице на левој обали Дунава обезбеде услови за развој овог подручја града и на тај начин стави у функцију градско грађевинско земљиште.

Траса овог саобраћајног коридора почиње саобраћајницом Т6 од Новосадског пута преко Улице цара Душана. Северна тангента прелази реку Дунав и правцем север-североисток долази до Зрењанинског пута, одакле траса наставља правцем према североистоку обилазећи насеље Овча. У висини источне границе насеља Овча, коридор се спушта на југ према Панчевачком путу, на који се прикључује денивелисаном раскрсницом и повезује са трасом Спољне магистралне тангенте, која прелази мостом преко Дунава на шумадијско подручје града. До изградње следећег моста на Дунаву, у садашњој фази радова саобраћајница ће се у нивоу спојити са Панчевачким путем.