понедељак, 2. јун 2014.

Менаџер града Горан Весић присуствовао презентацији награђених радова за нову аутобуску и железничку станицу „Нови Београд”

Градски менаџер Горан Весић присуствовао је данас у Урбанистичком заводу Београда презентецији награђених радова у оквиру  Конкурса за израду урбанистичко-архитектонског решења аутобуске и железничке станице „Нови Београд”.

Прва награда је, према одлуци жирија, којим је председавао градоначелник Београда Синиша Мали, припала ауторском тиму „Проаспект” (Владимир Лојаница и Милан Лојаница са сарадницима). Другу награду  је освојио ауторски тим „Колубара инвест градња” (Драган Вуковић), док трећа награда није додељена, због чега је од предвиђеног фонда откупљено неколико решења.

Весић је захвалио академику Милану Лојаници и професору Владимиру Лојаници на понуђеном решењу, као и осталим учесницима конкурса.

– Посебно желим да захвалим Урбанистичком заводу на успешној реализацији конкурса. Пре свега, члановима комисије, који су сатима расправљали о сваком приспелом раду, а којих је било више од 50. Овај избор је веома важан за све нас, јер решавамо како ће убудуће изгледати главна београдска аутобуска станица. Поред ове главне, предвиђено је да постоји још шест мањих аутобуских станица у граду када буде измештена садашња станица, због изградње „Београда на води”  – навео је Весић.

Он је додао да ће на једном месту бити и аутобуска и железничка станица, као и да је циљ да се и други видови саобраћаја у граду интегришу.

– Предвиђено је да се у оквиру овог пројекта изгради и око 180.000 квадрата пословног простора, који ће бити веома атрактиван, и због тога очекујемо да ће се веома брзо појавити заинтересоване компаније спремене за инвестирање. Добра страна победничког решења је што оно може да се ради фазно, што ће вероватно и бити случај – најавио је градски менаџер.

Директор Урбанистичког завода Небојша Стефановић истакао је да ће првонагарађено решење бити идеја водиља за припрему детаљне регулације.

Он је подсетио да је, према том пројекту, предвиђено да аутобуска станица у Блоку 42 буде видно већа од постојеће, како би оба оператера „Бас” и „Ласта”, али и неки нови задовољили своје потребе.

– Жири је имао тежак задатак како би се испунили веома захтевни саобраћајни и специфични архитектонски услови Новог Београда. Приспела су 54 рада, од којих је и  осам радова из иностранства – навео је Стефановић.

Првонаграђени Владимир Лојаница изразио је задовољство што је њихово решење послужило као основ будуће аутобуске и железничке станице на Новом Београду, Такође, он је изразио и очекивање да ће град Београд и Урбанистички завод са истом енергијом, са којом су спровели конкурс, наставити даљу израду планске документације и пројекат у целини.

– Будућа атобуска станица ће имати 15 долазних и 60 одлазних терминала, што је по капацитету приметно веће од постојеће станице, док железничка станица, поред постојећих, треба да добије осам нових перона који ће, уз сав пратећи садржај, бити у функцији пролазне, али и новобеоградске станице – навео је Лојаница.