петак, 24. март 2017.

Весић: Завршетком Моста на Ади од Тошиног бунара до Пожешке за десет минута

Градски менаџер Горан Весић и главни градски урбаниста Милутин Фолић обишли су данас градилиште северних приступних саобраћајница Мосту на Ади. Обиласку радова са новобеоградске стране присуствовали су и вршиоци дужности градских секретара за саобраћај и привреду Душан Рафаиловић и Милинко Величковић, као и директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић.

Весић је подсетио да ће ова саобраћајница повезати Мост на Ади и Тошин бунар преко улица Ђорђа  Станојевића, Шпанских бораца и Омладинских бригада.

– Ова два километра потпуно новог булевара биће уређена по свим стандардима, са четири траке, зауставном траком, бициклистичком стазом, четири раскрснкице, две рампе, три улаза и излаза и када крајем јуна буде пуштен у саобраћај од Тошиног бунара до Пожешке улице стизаће се за мање од десет минута. Посао је вредан 13,5 милиона евра, изводи га шпанска компанија „Рубау” са домаћим подизвођачима а за нас је важно да ће Мост на Ади тиме бити у потпуности стављен у функцију. Сличан посао нас чека и са друге стране, ка Раковици и тек онда ће мост бити у свом пуном капацитету – рекао је Весић.

Градски менаџер је истакао и да се у наредних десетак дана очекује спајање последњих педесет метара надземне конструкције, као и да ће простор испод ње  највероватније бити намењен за паркинг простор будуће нове аутобуске станице. Он је истакао и очекивање да ће све то подићи атрактивност улагања у овај део Новог Београда у којем је до сада изграђено 100.000 квадратних метара стамбеног и пословног простора.

Главни градски урбаниста Милутин Фолић подсетио је и да је недавно усвојен план детаљне регулације за простор са чукаричке стране Моста на Ади.

– Планом су предвиђени објекти који су нижи од моста, за шта се расписује урбанистичко-архитектонски конкурс који ће покрити део где се налазе резервоари НИС-а, шећерана и хиподром. Са НИС-ом већ имамо договор о уклањању резервоара и наш план је да се град даље развија инплозијом, односно, унутар себе и на местима где су „браунфилди”. То се односи на просторе на којима су некада била места за складиштење, стара железничка инфраструктура и други, где би се направили стамбено-пословни комплекси. Тако се Београд више не би ширио неплански и ван својих природних граница, већ на местима где се инфраструктура може градити и одржавати много јефтиније и једноставније. Такав је случај са Београдом на води, Макишким пољем, Адом Хујом, бродоградилиштем, Луком „Београд”, чиме бисмо створили самоодржив град, по угледу на велике светске градове – рекао је Милутин Фолић.

Вршилац дужности градског секретара за саобраћај Душан Рафаиловић истакао је да је у саобраћајном смислу завршетак ове деонице значајан догађај јер ће се повезати Мост на Ади са Пупиновим мостом.

– На тај начин остварују се битне уштеде у времену путовања, снижавају се трошкови и успоставља се брза и ефикаснија саобраћајна веза. Укрштање унутрашњег магистралног прстена са околним улицама је у истом нивоу, али смо предвидели синхронизовани рад семафора, тако да ће губици приликом укрштања бити минимални – казао је Рафаиловић. 

Директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић најавио је да ће се након завршетака радова на новобеоградској страни кренути ка раковичкој страни, где су у току елаборати за решавање имовине, геодетски елаборати и техничка документација.

– Обезбеђују се средства за финансирање ових послова и када се посао заврши, кренућемо у спајање дела Моста на Ади ка Раковици, где би се добио пун профил саобраћајнице до зграде општине Раковица и тај део града на најбољи начин повезао са центром града – рекао је Поповић.