уторак, 12. октобар 2021.

Весић: Метро почиње да се гради у новембру

Најбоља вест са данашње седнице јесте да су и опозиционе странке, које су иначе негирале да ће се метро икада градити у Београду, схватиле да ће се он градити већ у новембру и зато је данашња расправа трајала толико дуго, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић након одржане јавне седнице о Нацрту плана генералне регулације шинских система на територији града Београда.

– Очигледно је да је то за многе било суочавање са истином, а то је да ћемо ми први, после 51 године, почети да градимо метро. Овакве расправе и служе зато да се чују различита мишљења, па су тако и комисија и Урбанистички завод прихватили неке предлоге и зато овај процес и постоји, односно да се провери још једном да ли постоје још нека нова решења која могу да унапреде било који урбанистички план – казао је Весић.

Он је истакао да су се данас чуле различите ствари, па тако и да неке институције предлажу трасе метроа на основу података из 1981. године.

– Најважније од свега јесте да ће метро почети да се гради за мање од месец дана. Жао ми је што се већина оних који су давали своје примедбе нису бавили Планом генералне регулације шинских система нити тиме да треба да продужимо трамвајске линије за више од 42 километра, да треба да трамвајем спојимо Бежанију, те да насеље Церак виногради добије трамвај баш као и лева обала Дунава, а да БГ воз добију Лазаревац, Сурчин, Обреновац, Сопот, Барајево, Младеновац. Чули смо и покушаје да се укине БГ воз, трамвај у Булевару краља Александра, али сматрам да је за Београђане важно да смо коначно завршили последњи корак пред седницу скупштине која треба да усвоји овај план и да ћемо моћи да кренемо са изградњом метроа. То значи да ћемо 2030. године имати доминантни шински систем који ће чинити метро, трамвај и БГ воз. Сва три су за нас подједнако значајна јер ће Београђани имати модеран систем, а метро ће одредити правце развоја града. Београд први пут у историји добија овакав документ и улазимо у Скупштину града са сјајним решењем који ће омогућити да Београд коначно добије метро, потпуну градску железницу и проширење трамвајске мреже – рекао је Горан Весић.