понедељак, 17. март 2008.

Мост преко Аде Циганлије градиће аустријска компанија

Конзорцијум који предводи аустријска компанија „Porr Tecnobau und Umwelt Aktiengesellsshaft”  данас је изабран за најповољнијег понуђача на тендеру за изградњу моста преко Аде Циганлије. Ову одлуку донео је Управни одбор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, која је и расписала међународни конкурс.

Вредност ове понуде, која обухвата пројектовање и извођење грађевинских радова, износи 118.652.230 евра. Уговором ће бити обухваћени и евентуални непредвиђени и накнадни радови у износу од пет одсто укупне цене. Изградња моста преко Аде Циганије треба да буде завршена за 44 месеца од тренутка потписивања уговора.

– Веома сам задовољан што смо изабрали квалитетног пројектанта и извођача радова и верујем да ће Београд за око три и по године добити мост који ће знатно растеретити саобраћај и смањити гужве у центру града. Очекујем да уговор буде потписан за око месец дана, а да само пројектовање траје шест до осам месеци. Припремни радови почеће крајем лета, а до краја године би требало да крене и сама изградња. Ради се о сложеном послу каквог у овом граду није било још од 1974. године, када је изграђена „Газела” – рекао је Бојан Станојевић, градски менаџер, додајући да је у свету нормално да од идеје до реализације овако великог пројекта прође десетак година.

Мост преко Саве повезаће Нови Београд са Чукарицом, чиме ће саобраћај преко садашњих мостова и кроз Булевар војводе Мишића бити смањен за 40 одсто. Мост ће бити дугачак 929 метара, имати шест коловозних трака, две стазе за пешаке и двоструке шине намењене лаком метроу.  Највећим делом ће бити финансиран из кредита који је Град Београд обезбедио код Европске банке за обнову и развој, док ће израдњу прилазних саобраћајница финансирати Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда. Овај објекат део је прве фазе Унутрашњег магистралног полупрстена. 

Према идејном пројекту  из 2005. године предвиђена цена моста била је 90 милиона евра без ПДВ, али је разлика у цени настала због тога што је цена челика на светском тржишту порасла за 52 одсто, а укупни пораст трошкова у Европи износио је пет одсто.

Досадашње студије показале су да ће нови мост грађанима у путовању уштедети око 30 минута. Анализе говоре и да ће возачи путничких возила дневно уштедети 11 тона горива и око  100.000 пређених километара.