среда, 9. април 2008.
Потписан уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије
Представници Града Београда, Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда и конзорцијума у саставу „PORR Technobau und Umwelt AG“ из Аустрије, „SCT dd“ из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH“ из Немачке потписали су данас у Старом двору уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије. Нови друмско-железнички мост који ће спојити Железник са Новим Београдом биће изграђен за 40 месеци, а коштаће 118,6 милиона евра.
– Ово је историјски тренутак за Београд, јер ће наш град добити нови мост који ће га спојити са Новим Београдом. У Други светски рат ушли смо са једним друмским и једним железничким мостом, а у послератном периоду изграђени су још један друмски и један железнички мост. Последњи мост Београд је добио пре 34 године, када је завршена градња „Газеле“. Сада ћемо изградити модеран мост, преко кога ће прелазити и метро и који ће постати један од симбола нашег града. Верујем да ће извођачи на време испунити уговорне обавезе – рекао је Зоран Алимпић, в.д. градоначеника Београда.
Мост преко Аде Циганлије део је Унутрашњег магистралног прстена. Биће изграђен са косим каболовима и једним пилоном високим 200 метара. Главни распон моста биће 376 метара, а читав мост биће дугачак 929 и широк 45 метра. Мост ће поседовати два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке траке.
Академик Никола Хајдин рекао је да ће будући мост преко Аде Циганије по својим технолошким, еколошким и естетским вредностима бити међу најмодернијим у Европи.
– Сви београдски мостови спадају у бисере светске мостоградње, па ће то бити случај и са мостом преко Аде Циганлије. Цена његове изградње у потпуности је усклађена са светским стандардима и искуствима. Такав мост не може се изградити а да његова цена не буде две, до две и по хиљаде евра по квадрату. Београд треба да се поноси што ће добити такав мост који ће решити већину његових саобраћајних проблема – нагласио је Никола Хајдин.
Члан Управног одбора компаније „PORR Technobau und Umwelt AG“ Хуберт Ветшинг рекао је да овај конзорцијум има велика искуства у изградњи мостова у свету и да ће изградња моста преко Аде Циганлије бити завршена у предвиђеном року.
Изражавајући своје задовољство због потписивања овог уговора министар Драган Ђилас рекао је да ће Београд у наредних пет до шест година иницирати изградњу бар још два моста.
– Предвидели смо да преко Дунава код Винче буде изграђен друмско-железнички мост као део облазнице око Београда, као и да мостом буду спојени Борча и Земун. Изградња мостова једини је начин да се смање саобраћајне гужве у главном граду и да је било среће и памети овакав мост био би изграђен још пре двадсетак година – рекао је Ђилас.
Борис Ранковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда нагласио је да ће према уговору извођач бити дужан да плати ПДВ, као и да ће припремни радови за изградњу моста почети за неколико дана. У првих неколико месеци радиће се на пројекту будућег моста, а потом ће се приступити грађевинском делу посла. Ранковић је објаснио да данас потписани уговор неће морати да пролази ратификацију у Скупштини Србије, као и да су добијене све дозволе надлежних министарстава.