sreda, 16. maj 2018.
Vesić: Razvoj poljoprivrede velika šansa za Beograd
Gradski menadžer Goran Vesić prisustvovao je danas prezentaciji prvog Međunarodnog sajma visokokvalitetne hrane „Belgrade food show”, koji će se 5. i 6. novembra održati u Beogradu.
On je, u hotelu „Crowne plaza”, istakao da je poljoprivreda, uz turizam i građevinsrtvo, najbrže rastuća privredna grana u Beogradu i dodao da je to osnovni razlog što Grad Beograd podržava ovakve i slične inicijative.
Prema poljoprivredi se godinama unazad nije ophodilo na način koji ta privredna grana zaslužuje, podsetio je Vesić i ukazao da u prestonici ima 220.000 hekrata poljoprivrednog zemljišta, od kojih je 150.000 obradivo zemljište.
– Sada se ulažu ozbiljni napori da se unapredi poljoprivredna proizvodnja zbog čega je u planu i osnivanje Sekretarijata za poljoprivredu. Takođe je u budžetu za 2018. godinu izdvojeno 180 miliona dinara za poljoprivredne proizvođače u domenu nabavke potrebne mehanizacije, stočarstva, voćarstva, povrtarstva i pčelarstva. Raspisan je konkurs i do sada je pristiglo više od 1.600 prijava registrovanih gazdinstava sa teritorije Beograda – naveo je Vesić i podsetio da je Grad Beograd 2015. godine za istu namenu izdavajao samo 22 miliona dinara.
On je najavio da su u toku pregovori sa Ministarstvom poljoprivrede da Beogradska veletržnica preraste u nacionalnu.
– Prema projektu koji imamo, potrebno je uraditi još dve hale koje će izgraditi republika, a onda će zajedno, grad i republika biti vlasnici te nacionalne veletržnice – rekao je Vesić.
Vesić je istakao značaj sajmova, kao i da je cilj da ih ima što više jer na taj način, kako je dodao, pomažemo da naši brendovi budu prepoznati u svetu. Takođe, da je grad prisutan na mnogim sajmovima u regionu i podsetio da je u toku 85. Novosadski sajam poljoprivrede na kojem Beograd ima svoj štand.
On je podvukao da je potrebno da naši brendovi budu prepoznati u svetu, zbog čega je važno da se podrže poljoprivredni proizvođači, ali i da se, kako je naveo, grad usmeri i na start-ap projekte u oblasti poljoprivrede, prenoseći svoja iskustva iz te oblasti koja je stekao nedavno u Izraelu.
Vesić je podsetio da turisti koji dolaze u Beograd na prvo mesto ističu kvalitet domaće kuhinje i zaključio da ne postoji razlog da iste brendove ne ponudimo i svetu.
Predsednik novoosnovane Asocijacije za promociju srpske hrane Robert Čoban je rekao da je cilj te organizacije jačanje prehrambene industrije promocijom i pozicioniranjem srpske hrane kao prepoznatljivnog brenda.
– Pored želje da ovaj sajam bude vodeći događaj prehrambene industrije u ovom delu Evrope, asocijacija će organizovati i niz drugih promotivnih aktivnosti koje će prethoditi ovom događaju – najavio je Čoban.
On je ukazao da će se već ovog leta domaći proizvođači i start-ap preduzeća predstaviti na najvećem sajmu visokokvalitetne hrane „Summer fancy food show” od 30. juna do 2. jula u Njujorku. Tu će se, prema njegovim rečima, predstaviti devet srpskih proizvođača visokokvalitetne hrane i sedam start-ap preduzeća.
Direktor USAID – Projekta za konkurentnu privredu Aleksandar Pavlović rekao je da oni podržavaju inicijatvu Asocijacije za promociju srpkse hrane jer postoji veliki potencijal da se domaća prehrambena industrija promoviše, a međunarodni sajmovi su, dodao je, jedan od najznačajnijih načina da se to i postigne.
– Time se ne podiže samo svest o kvalitetu srpske hrane već i otvara mogućnost za većom prodajom i izvozom – ukazao je Pavlović.
Pored predstavljanja proizvođača kvalitetne hrane iz Srbije i regiona, na sajmu u novembru će biti organizovane prezentacije o temama iz industrije i panel diskusije, predstavljeni konkursi za početnike u prehrambenoj industriji...
Iako je reč o poslovno orijntisanom sajmu, drugi dan će biti otvoren za posetioce koji će moći da uživaju u vrhunskim proizvodima, naveli su organizatori.