понедељак, 14. јануар 2008.

Град ради на успостављању трајектне везе између Земуна и Борче

Секретаријат за саобраћај потписао је уговор са Саобраћајним факултетом у Београду о изради Студије изводљивости успостављања трајектне линије преко Дунава, између Земуна и Борче. Студију ће израдити тим од девет најеминентнијих домаћих стручњака у области водног саобраћаја и организације превоза. Реализацијом пројекта омогућила би се боља саобраћајна повезаност Новог Београда и Земуна са левом обалом Дунава. Рок за израду студије је три месеца.

Према речима Зорана Пешовића, градског секретара за саобраћај, студија ће дати преглед свих потребних активности за успостављање трајектне линије Земун–Борча, неопходне документације, законских услова, ограничења и надлежности за успостављање превоза. Она ће утврдити и обим и динамику робних и путничких токова и размотрити потенцијалне локације пристаништа и приступних саобраћајница. Студијом ће бити и анализирани расположива речна пловила и трајекти тражених карактеристика, али и предложено функционисање и организација рада целокупног система, као и капацитета трајектне линије и идејно решење пристаништа.

– Успостављање трајектне везе Земун–Борча је веома важан пројекат за Београд. Реализацијом овог пројекта са аспекта локалног саобраћаја омогућила би се боља повезаност Земуна и Новог Београда са великим делом општине Палилула, који се налази на левој обали Дунава, и Панчевом. Пројекат је важан и са аспекта транзитног саобраћаја, будући да би успостављањем ове везе добар део транзитног саобраћаја (углавном тешка теретна возила) био измештен из центра града. Овај транзитни саобраћај не би имао потребу преласка преко „Газеле” и Панчевачког моста, који су преоптерећени, али ни проласка кроз центар града, где је отежано функционисање саобраћаја – каже Пешовић.

Према мишљењу надлежних, први превоз трајектом би, уколико се све одвија по плану, могао да се реализује још у току ове године. Приликом реализације пројекта граду ће бити драгоцено искуство из других земаља у окружењу у организацији речног трајектног саобраћаја. Такав пример је град Видин у Бугарској, где је у зони локације будућег моста преко Дунава успостављено функционисање трајектне везе између Румуније и Бугарске.