петак, 23. октобар 2009.

Потписан предуговор за изградњу моста Земун – Борча

У згради Владе Републике Србије данас је потписан предуговор за обезбеђивање кредита за финансирање и изградњу моста Земун – Борча. Овај документ са кинеском компанијом „China road and bridge corporation” (CRBC) потписали су Драган Ђилас, градоначелник Београда, Верица Калановић, министарка за национални инвестициони план, и Хуе Тиежу, извршни директор компаније „CRBC”. Потписивању уговора присуствовали су Млађан Динкић, потпредседник републичке владе и министар  економије и регионалног развоја, Веи Ђингхуа, амбасадор НР Кине, Александар Бијелић, градски менаџер, и Мирослав Чучковић, члан Градског већа.

Основа за потписивање овог предуговора је Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између влада Србије и Кине, који је потписан 20. августа 2009. године у Пекингу. Почетак изградње моста планиран је за средину наредне године, а вредност целе инвестиције је 170 милиона евра. Дужина будућег моста биће 1.507 метара, а дужина припадајућих саобраћајница 21,6 километара.

Захваљујући на сарадњи Влади Републике Србије и кинеској страни, Драган Ђилас је подсетио да је прве разговоре на ову тему, пре нешто више од годину дана, посетом Кини започео председник Тадић. Градоначелник је нагласио да се за веома кратко време дошло до потписивања предуговора, на коме се, у име града Београда и Београђана, захвалио министарки Верици Калановић и њеном тиму.

– Данас смо потписали предуговор за мост који ће значити нову еру у развоју града Београда, који ће повезати не само Земун и Борчу, него два дела Београда, два дела Србије, побољшати саобраћај у граду, изместити велики део саобраћаја из центра и, што је најважније, омогућити да почнемо изградњу још једног дела главног града, тзв. „трећег Београда”. Подсетићу да смо пре годину дана, уз велико разумевање Министарства економије и министра Динкића, зауставили продају друштвеног предузећа „ПКБ”, тврдећи да ће нам земљиште тог предузећа требати управо за овај мост, инфраструктуру и саобраћајнице  које туда пролазе. Захваљујући разумевању републике, та прича је заустављена и данас ћемо моћи да за мање пара урадимо мост, а и спречили смо да нам неко ко би купио предузеће изађе и поставља своје услове. То је сјајан пример како можемо да уштедимо много пара и реализујемо овакве пројекте. Град Београд ће у наредних неколико месеци урадити све припремне радње, укључујући и усвајање планова који ће омогућити добијање свих дозвола. Већ смо почели са процесом експропријације, знамо да је на земунској страни 177 стамбених и одређен број пословних објеката, и мислим да средином следеће године може да почне изградња моста. Реалан рок је 2013, и после 35 година паузе, за пет година имаћемо три нова моста, обреновачки, мост преко Аде Циганлије и мост Борча – Земун – рекао је градоначелник Ђилас.

Млађан Динкић, министар економије и регионалног развоја, прецизирао је да ће од 170 милиона евра, колико ће коштати изградња моста, 144,5 милиона евра бити обезбеђено из кинеског кредита, а 25,5 милиона евра обезбедиће Република Србија. Укупно задужење Србије код кинеске „Ексим” банке износиће 145 милиона евра, са грејс периодом до три године, фиксном каматном стопом од три одсто годишње и роком отплате од 15 година. Динкић је истакао да се кинеска компанија обавезала да ангажује домаће подизвођаче, као и да користи домаћи грађевински материјал до 45 одсто од укупне вредности пројекта.

Кинески амбасадор у Србији Веи Ђингхуа рекао је да је потписивање предуговора значајан потез конкретизације стратешког партнерства Кине и Србије, успостављеног за време посете српског председника Бориса Тадића Кини у августу ове године.

Носилац пројекта изградње моста је Министарство за национални инвестициони план, а град Београд има функцију суинвеститора. Мост Земун – Борча, са припадајућим саобраћајницама, треба да буде завршен у року од три године од потписивања уговора, за који је предвиђено да буде закључен до 31. децембра 2009. године. Уз изградњу самог моста, изградиће се и приступне саобраћајнице, од Новосадског пута до улице Цара Душана, од Батајничког до Зрењанинског пута и од Зрењанинског до Панчевачког пута.

Према референцама „CRBC”-а, ово кинеско предузеће има највише лиценце за послове пројектовања и изградње путева и мостова, са више од 600 успешно обављених пројеката на просторима Азије, Африке и Блиског истока.
 
Напомена: Снимак овог догађаја можете преузети са сајта www.infobiro.tv