петак, 18. септембар 2020.

Горан Весић: Тражили смо да се рад електричних тротинета регулише законом

Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је да је Град Београд предложио званичне измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, међу којима је и регулисање рада електричних тротинета.

Он је за Студио Б истакао да је тражено да држава донесе одлуку да ли ће електрични тротинети бити дозвољени.

– Уколико буду дозвољени, треба да се зна ко их може возити, где, којом брзином, какву опрему возачи морају да имају и које старости морају да буду. Не желимо да имамо ситуацију да деца од 10 година користе електричне тротинете или да бициклисти морају да имају кациге, а они који возе тротинет не морају. Имали смо случај да возач електричног тротинета вози на ауто-путу, што може да буде опасно по живот. Када су у питању бицикли, као Град Београд тражили смо измену закона и да се званично уведе појам бициклистичко-пешачке улице. То су улице где је брзина вожње аутомобила ограничена на 10 километара на сат, а предност имају пешаци и бицикли. Такође смо тражили да се дозволи коришћење жуте траке за бициклисте тамо где Град са Саобраћајном полицијом и Саобраћајним факултетом процени да је то безбедно – рекао је Весић.

Он је нагласио да, због вируса корона, компаније које се баве производњом бицикала у Србији не могу да их довољно произведу јер је потражња огромна. 

– Услед велике потражње, захтевали смо да се уведу субвенције за куповину домаћих бицикала јер је то и улагање у еколошки развој. Чекамо да нова влада ступи на дужност и тада ћемо разговарати са надлежним министрима о усвајању наших предлога, а у међувремену градимо бициклистичке стазе. Повезали смо Славију, Савски трг и Ушће према Бранковом мосту. У овом тренутку радимо око десет километара бициклистичих стаза а у наредне две године имаћемо скоро 60 километара урађених бициклистичких стаза – закључио је Весић.