ponedeljak, 15. novembar 2010.

Nova vozila za čišćenje snega u novoj zimskoj sezoni

Zimska služba JKP „Beograd-put”, koja od ove sezone ima 153 vozne jedinice, što je za 15 odsto više nego prethodne godine, počela je da radi danas i biće angažovana do 31. marta, rekao je rukovodilac te službe Željko Maravić, prilikom predstavljanja voznih kapaciteta.

– Rok završetka čišćenja ulica prvog prioriteta je dva do četiri sata po prestanku padavina, a drugog prioriteta 48 sati po završetku čišćenja ulica prvog prioriteta. U skladu sa operativnim programom i planom rada Zimske službe, koji je izrađen u saradnji sa Direkcijom za puteve, ove zimske sezone održavamo 720 ulica prvog i 850 ulica drugog prioriteta, što je više od 2.200 kilometara. Zimska služba je angažovana u svih 17 gradskih opština, a podizvođači u opštinama Sopot, Mladenovac i Barajevo. Nabavili smo deset novih kipera, deset specijalnih vozila malog gabarita za rad u sporednim ulicama, a obezbedićemo i tri specijalne zglobne mašine kojima će moći da se radi i u malim ulicama, ali i na delu trotoara – istakao je Maravić.

On je dodao da je od ove godine u nadležnosti Zimske službe i čišćenje 143 stajališta javnog gradskog saobraćaja, JKP „Gradska čistoća” će čistiti 1.089, a JKP „Zelenilo – Beograd” 150 stajališta.

– Na zalihama imamo 8.500 tona soli za predstojeću sezonu, a u planu je nabavka još 15.000 tona. Svake godine povećavamo učešće kalcijum-hlorida u odnosu na natrijum-hlorid jer je ekološki opravdaniji materijal, deluje na znatno nižim temperaturama i ima mnogo bolji učinak nego industrijska so. Radi racionalizacije i ekonomičnosti Zimske službe, započeli smo proces obezbeđenja i postavljanja meteoroloških stanica, koje će biti na teritoriji celog grada. To je velika investicija koja će sigurno imati rezultate, a sledeće godine ćemo realizovati program koji će najviše biti benefit Beogradu, a to je novi sistem skladištenja i održavanja industrijske soli. Postavljaćemo silose u svim našim bazama i tako štedeti supstancu i održati materijal na temperaturi i vlažnosti koja nama odgovara – objasnio je Maravić.

Direktor JKP „Beograd-put” Milutin Štrbić rekao je da se radovi na beogradskim ulicama privode kraju da bi kolovoz, pred zimu, bio „doveden u optimalno stanje”.

Kako je istakao, ove godine će prvi put biti uključeni kontejneri koji tokom celog dana održavaju temperaturu asfalta, što će omogućiti sanaciju udarnih rupa kvalitetnom asfaltnom masom u bilo kom periodu godine, pod uslovom da nema padavina.

Kako bi ulice grada bile prohodne, više od 660 zaposlenih u Zimskoj službi i 153 vozila sa kompletnom opremom angažovano je 24 sata dnevno u dve smene, sedam dana u nedelji.

Predstavljanju voznih kapaciteta Zimske službe prisustvovao je i zamenik sekretara za saobraćaj Branko Smiljanić.