ponedeljak, 25. jul 2016.

Aplikacija „Beograđani” – za lepši i uređeniji grad

Stanovnici Beograda dobili su mogućnost da daju predloge o uređenju parkova, javnih prostora, biciklističkih staza, unapređenju prevoza i na taj način doprinesu daljem razvoju prestonice zahvaljujući mobilnoj aplikaciji „Beograđani”, koju je grad nedavno pokrenuo.

Prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, to je aplikacija kojom gradska vlast želi da unapredi komunikaciju sa sugrađanima.

– Želimo da budemo transparentna i otvorena gradska uprava i kroz ovu aplikaciju koju svaki Beograđanin može da preuzme na svom telefonu komuniciraćemo sa građanima i pitati ih šta misle o uređenju javnih prostora, parkića, prevoza, sređivanju zgrada, pojedinih delova Beograda – rekao je Mali Tanjugu.

Cilj je da građani pitaju za sve što se u gradu radi, za sve projekte i investicije.

– Daćemo njima mogućnost da kažu mišljenje kako bismo ih čuli i na neki način ih uključili u projekte grada koji su važni – rekao je Mali.

On je podvukao da taj vid komunikacije i saradnje sa stanovnicima prestonice predstavlja veliku promenu u načinu komunikacije i odnosu prema sugrađanima.

Mali je najavio i da će svako ko bude učestvovao u anketama dobijati poene, koje će, od sredine avgusta, moći da zamene za poklone.

– Želimo da učinimo sve da motivišemo sugrađane da učestvuju u kreiranju lepše i bolje budućnosti Beorgada, u stvaranju i razvoju novih projekata – rekao je Mali.

Kako je objasnio direktor „Beokom servisa” Darko Glavaš, za svaku od aktivnosti preko nove aplikacije Beograđani će dobiti određeni broj bodova, koje će zameniti za neki od poklona koje su spremila gradska preduzeća i ustanove – karte za pozorišta, sportske centre, određene programe, rekreativne, sportske ili zabavne aktivnosti.

– U tome će učestvovati sve organizacije kojima je grad, na neki način, pokrovitelj, a građani će dobijati ulaznice za najveće gradske događaje samo jednim klikom. Neophodna je registracija na sajtu „Beokoma”, kako bi korisnik upravljao svojim bodovima – rekao je Glavaš.

Grad je 22. aprila pokrenuo i aplikaciju „Beokom servisa”, uz pomoć koje žitelji prestonice mogu da prijave komunalne probleme i dobiju važne informacije o aktuelnosti u gradu.

Tu aplikaciju je do sada instaliralo više hiljada građana, a kako kažu u Gradskoj upravi, do sada je rešeno više od 500 problema prijavljenih preko aplikacije.

Prvi koji je 22. aprila prijavio problem bio je gradonačelnik Siniša Mali, kada je prijavio rupu na trotoaru u blizini stadiona Tašmajdan.
Kada je reč o aplikaciji „Beokoma”, ona je napravljena tako da svako od nas može da slika napuklu vodovodnu cev i nepropisno parkiran automobil ili nekog nelegalnog prodavca, pošalje taj snimak koji „ide” u kol centar „Beokom servisa”, čiji radnici reaguju odmah.

Reagujemo ili preko Komunalne policije ili preko javnih preduzeća, rešavamo problem i svakom korisniku se šalje slika da je problem rešen, rekao je Mali i dodao da su reakcije na „Beokomovu” aplikaciju bile pozitivne, te da se nada da će biti podjednako dobre i za „Beograđane”.

Korišćenje aplikacije „Beograđani”, kao i aplikacije „Beokoma”, potpuno je besplatno, a obe trenutno mogu da se instaliraju na android telefone, dok je aplikacija za IOS telefone u razvoju.

Aplikaciju "Beograđani" možete preuzeti na sledećem linku: https://play.google.com/store/apps/details?id=rs.beograd.beogradjani