petak, 17. februar 2017.

Pešačke zone u Beogradu podižu kvalitet života ljudi

Jedan od najvećih problema u Beogradu bila je nepokrivenost planovima detaljne regulacije, na čemu se poslednjih godina instistira jer je to način da se gradi planski i legalno, rekao je danas glavni urbanista Milutin Folić. On je gostujući na Televiziji Studio B podsetio da je samo tokom protekle godine usvojeno 67 planova detaljne regulacije.

– To je bio preduslov da je danas veći deo Beograda, više od pedeset procenata, pokriven planskom dokumentacijom, što znači da građani legalno mogu da grade, a samo izdavanje dozvola, koje se radi elektronskim putem, ubrzano je. Tako se smanjuje „divlja” gradnja,  puni se budžet i nadalje od tog novca ulaže se u infrastrukturu – istakao je Folić.

On se osvrnuo na proširenje pešačke zone u glavnom gradu, a cilj je podizanje kvaliteta života u Beogradu, što je, uostalom, i trend u svetu gde se centri pretvaraju u „oaze za pešake”, a gradovi se samim tim ponašaju društveno i ekološki odgovorno.  Osim već poznatih deonica koje su u Beogradu pretvorene u pešačke zone ili koje se trenutno rade, predstoji i povezivanje sa obalom – novo zelenilo, trotoari i pasarela kao umetničko i funkcionalno delo, koja će povezivati Savsko šetalište i Kalemegdan. 

– Spuštanje na reke Beograd čeka decenijama, a uređenje javnih površina biće atraktivno kako za Beograđane tako i za turiste. U ovaj posao uključeni su najbolje arhitekte i stručnjaci i namera nam je da iskoristimo iskustva drugih velikih gradova – naveo je Folić.

Da bi centar bio namenjen pešacima i da bi građani koristili najviše javni prevoz za dolazak do njega, radiće se na novim parking prostorima, a predstoji i proširenje biciklističke mreže, kojom je predviđeno novih 120 kilometara staze. U toku je nadgradnja garaže na Obilićevom vencu, a do kraja ove ili početkom sledeće godine trebalo bi da počne da se gradi i garaža na Studentskom trgu. Ovaj potonji prostor biće uređen kao pešački plato sa spomenikom Zoranu Đinđiću, precizirao je Folić. 

Govoreći o rekonstrukciji Trga Slavija, Folić je naglasio da je u toku izgradnja fontane, a da će nakon toga krenuti radovi na samim saobraćajnicama, Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta i Ruzveltovoj ulici. 

– To je nešto što će biti ove godine rađeno, a posle toga će se raditi potez do Ulice cara Dušana, kao i Ulica kneza Miloša, gde će duž cele ulice biti postavljena podzemna garaža sa više od 400 parking mesta – rekao je Folić.

Gužvu u centru grada smanjiće i izgradnja tunela koji treba da poveže Savski i Dunavski amfiteatar.

– Projekat tunela koji će se nalaziti u nastavku Starog savskog mosta krenuće sa realizacijom sledeće godine. Očekujemo da ovaj tunel znatno rastereti saobraćaj u centru grada, a naše procene su da to bude oko 13 procenata. Ako na to dodamo i mrežu biciklističkih staza, za koje planiramo da budu 120 kilometara, i sistem javnih bicikala i uspemo da pomerimo korišćenje bicikla u svojstvu javnog gradskog prevoza, koje je sada manje od jednog procenta, na pet do deset procenata, imaćemo smanjeno zagađenje u centru grada za oko 20 odsto – rekao je Folić.

On je najavio da će biti raspisan konkurs na osnovu kojeg će se dobiti najbolje rešenje za rekonstrukciju Starog savskog mosta, kao i da se očekuje da radovi počnu 2018. godine. 

– Preduslov je da se izgrade šine preko Mosta na Adi, jer mora da se poveže tramvajski saobraćaj Novog Beograda i starog dela grada – rekao je gradski urbanista i dodao da je u planu i izgradnja mosta preko Ade Huje, što će doprineti da grad bude saobraćajno funkcionalniji. 

Folić je naglasio da su na Prokopu u toku radovi na završetku pristupnih saobraćajnica i grad intenzivno radi na tome da dovede partnera koji će izgraditi zgradu železničke stanice, dok će se u Bloku 42 graditi nova autobuska stanica.