sreda, 26. jul 2017.

Karađorđeva ulica čeka majstore

Kruna preuređenja Kosančićevog venca i Savskog pristaništa biće oblačenje u novo odelo Karađorđeve ulice između Brankovog mosta i Beton hale, izjavio je glavni gradski urbanista.

On je za Politiku istakao da će prema idejama bečkog arhitekte Borisa Podreke, koji je angažovan na proširenju pešačkih zona u centru, ta saobraćajnica biti sređena bez velikih graditeljskih zahvata, a radovi bi trebalo da počnu krajem godine, kaže Milutin Folić, gradski urbanista.  

– Trotoari pored zgrada biće prošireni na pet metara, što će se pozitivno odraziti na komercijalne potencijale u prizemlju objekata koji sada zjape prazni. Na toj strani biće drvoredi, a nastavićemo i sa obnovom fasada. Tramvajska pruga pomera se prema reci, a baštice popločavaju kamenim kockama – objašnjava Folić.  

Autobusi kojima je dozvoljeno da prelaze prugu da bi tik do reke pokupili turiste koji brodovima stižu u prestonicu posle rekonstrukcije dobiće rezervisana parking mesta uz ulicu, kako bi šetalište bilo oslobođeno od saobraćaja. Potez uz Savu trebalo bi da bude prepoznatljiv i po obilju zelenila koje će presecati obnovljena biciklistička i pešačka staza.  

– Povezaćemo postojeću biciklističku stazu na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Delovi šetališta biće obloženi drvetom. Planirane su nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji – na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku – ističe Folić.  

Projekat predviđa i uređenje platoa ispred velikog stepeništa, koje će funkcionalnije povezati Kosančićev venac i reku, a susret grada i Save u zoni Karađorđeve ulice biće na još dva mesta kod malih stepenica i u podnožju Brankovog mosta.  

– Prugu oko Kalemegdana izmestićemo 2019. i tek tada ćemo konačno moći da kažemo da se grad spustio na reku. Železnički tunel trebalo bi da postane prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje – naglašava gradski urbanista.