petak, 9. februar 2018.

Vesić: Za sređivanje ulica i trotoara u Surčinu izdvojeno više od pola milijarde dinara

Gradski menadžer Goran Vesić obišao je danas radove na asfaltiranju Ulice 5. oktobra u Surčinu koja je, kako je rekao, pravi primer kakvih ulica ima na teritoriji grada Beograda gde jedini problem nije samo nepostojanje asfalta već i odvođenje kišne kanalizacije.

– Zbog toga smo u dogovoru sa Opštinom Surčin izdvojili 10 miliona dinara za sanaciju ovog problema. Izgrađeno je 250 metara kišne kanalizacije, a biće urađen odvod kako se voda iz Vojvođanske ulice ne bi prelivala u ovom pravcu. Osim toga, rekonstruisano je oko 500 metara ulice, a trebalo bi naglasiti da je u opštini Surčin u protekle četiri godine urađeno 40 kilometara ulica i puteva uz uloženih skoro 570 miliona dinara – istakao je Vesić.

On je dodao da to znači da je Grad Beograd za sređivanje ulica i trotoara u Surčinu izdvojio preko pola milijarde dinara. 

– Kada je u pitanju putna infrastruktura, ovde je uloženo više u poslednje četiri godine nego decenijama pre toga. U naredne četiri godine obezbedićemo mamograf i ultrazvuk za Dom zdravlja u Surčinu, ali i nastaviti da ulažemo u putnu infrastrukturu. U Dobanovcima će se raditi kanalizacija i fiskulturna sala za osnovnu školu, kao i rekonstrukcije domova kulture u Boljevcima, Dobanovcima i Surčinu. Ne bi trebalo zaboraviti ni adaptaciju stare škole u Surčinu koja će postati vrtić, ali ni izgradnju nacionalnog fudbalskog stadiona koji će se nalaziti na teritoriji opštine Surčin – najavio je gradski menadžer.

Kako je rekao, u planu je osim toga i izgradnja terena za golf i kompanije „Lidl”, a sve nabrojano uz rekonstrukciju aerodroma predstavlja najveće investicije na ovoj opštini.

– Surčin će u narednih nekoliko godina postati vodeći deo Beograda kada je investiranje u pitanju. Surčin sada postaje ono što je bio Novi Beograd od 2000. godine. Dolazak investitora za ljude koji ovde žive znači nova radna mesta, više para za uređenje opštine i tada će se ova opština polako približiti onome šta je trebalo da predstavlja od trenutka kada je formirana – rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, iako bi svi delovi Beograda trebalo da se razvijaju ravnomerno, u poslednjim decenijama to nije bio slučaj, pa smo imali građane prvog i drugog reda. 

– Svi delovi grada bi morali da imaju kanalizaciju, vodu, put i javni prevoz. To je nešto na čemu smo radili tokom protekle četiri godine. Surčin je pravi primer kako jedan deo grada može da se unapredi. U protekle četiri godine je u prigradske opštine uloženo preko 350 miliona evra, dok je u periodu od 2008. do 2012. godine uloženo manje od 100 miliona evra. Ipak, problema ima ne za ulaganje od 350 miliona, već za 3,5 milijarde. U koji god deo grada da odemo, problemi jesu brojni, ali ako nastavimo da rešavamo problem po problem u jednom trenutku ćemo rešiti većinu. Ljudi u prigradskim naseljima bi trebalo da znaju da se o njima vodi računa isto kao i o onima koji žive u centru – istakao je Vesić.

– Biće potrebno dosta vremena da izjednačimo kvalitet života u rubnim i centralnim delovima grada. Ne postoji deo grada u kojem nije urađeno bar nešto u poslednje četiri godine. To nije dovoljno, ali svi mogu da vide da radimo i da imamo u planu još stvari koje će popraviti kvalitet života – rekao je Vesić.

Stevan Šuša je rekao da osim ove ulice koja se trenutno radi i koja će biti završena sledeće nedelje, u Surčinu se radi put od Dobanovaca do kompanije „Nestle” i od Progara prema Boljevcima.

– Ovih dana počinje asfaltiranje puta u Bečmenu, a u Vojvođanskoj ulici rade se trotoari. Sve to je pokazatelj da grad izdvaja mnogo novca za opštinu Surčin. Surčin je najmlađa opšina, a u poslednje četiri godine se najbrže razvija – naveo je Šuša. 

Događaju je prisustvovao i Ivan Tejić, direktor JKP „Beograd-put”.