ponedeljak, 10. jun 2019.

Vesić: Intezivni pregovori sa kompanijom „Powerchina” o početku izgradnje metroa u Beogradu

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je danas da se vode intezivni razgovori sa kineskom kompanijom „Powerchina” (Power Construction Corporation of China) oko izgradnje prve dve linije metroa u Beogradu.

On je, gostujući na televiziji Hepi, istakao da su predsatvnici kompanije „Powerchina” već desetak dana u Beogradu, kao i da je reč o jednoj od najvećih svetskih kompanija u toj oblasti.

–Kineski predsatvnici garantuju da mogu završe posao za pet godina. Njihov predlog je da krenu da rade obe linije metroa, jer raspolažu sa velikim iskustvom u toj oblasti, najmodernijom mehanizacijom, uz obezbeđena finansijska sredstva – ukazao je Vesić.

On je podsetio da se sa kineskom kompanijom pregovora u okviru međudržavnog sporazuma Srbije i Kine, koji omogućava izgradnju infrastrukture bez tendera. Izgradnja će, prema njegovorim rečima, koštati oko četiri milijarde evra, i preciziao da su to četiri godišnja budžeta Beograda, zbog čega će Republika Srbija pomoći taj projekat, jer metro prevazilazi lokalni nivo.

–Najvažnije da ćemo ovim tempom uspeti da krenemo u radove do kraja 2020. godine i da će metro biti završen za pet godina. Takođe, pregovaramo i sa francuskim partnerima. Veoma smo raspoloženi da i francuske kompanije budu deo konzorcijuma sa kineskim kompanijama na izgradnji metroa, ali to treba prepustiti dvema stranama da se dogovore jer su u pitanju privatne kompanije na koje Grad Beograd ne može da utiče  – ukazao je Vesić, uz podsećanje da je Vlada Francuske dala donaciju za izradu prve studije izvodljivosti za izgradnju metroa u Beogradu, ali i da sa Francuskom nije potpisan međudržavni sporazum, kakav je slučaj sa Kinom.  

On je naveo da će prva linija metroa - od Makiškog polja do Mirijeva – imati 21,3 kilometara, kretaće se preko Železnika, Banovog brda, pored Beogradskog sajma, Savskom ulicom preko Trga republike i dalje ka Adi Huji i Mirijevu. Stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta su uradili studiju i konstatovali da je potez od Ade Ciganlije do Savskog trga izuzetno frekventnan sa najvećim zagušenjem u gradu, ukazao je zamenik gradonačelnika.
–Tada će sav saobraćaj iz Železnika, Banovo brda, ali iz Obrenovca, Lazarevca i sa Ibarske magistrale biti preusmeren na metro. Tada će taj potez biti značajno rasterećen i to je osnovni razlog izgradnje metroa od Makiškog polja, gde će biti smešten i veliki depo za smeštaj kompozicija. Možete da zamislite koliko će se delovi grada poput Mirijeva, Karaburme ili Železnika postati atraktivni za investiranje  kada tuda prođe metro – upitao je Vesić.

Druga linija će, kako je rekao, ići od Železničke stanice Zemun, preko opštine Novi Beograd do Savskog trga, pa preko Nemanjine i Vračara stići do Ustaničke i dalje prema Mirijevu, dok će treća linija u perspektivi ići preko stanice Prokop.

Vesić je zaključio da od Branka Pešića svaka vlast, već 48 godina najavljuje izgradnju metroa u Beogradu, ali da ni jedna do sada to nije uspela da sprovede u delo, jer, kako je rekao nije bilo novca, ali i odlučnosti, kakav je sada slučaj.