utorak, 11. jun 2019.

Kraj 2020. godine kao rok za početak izgradnje metroa je sve izvesniji


Beograd nije nikad bio bliži izgradnji metroa, nego što je to danas. Završena je studija opravdanosti sa generalnim projektom i sledi studija sa idejnim projektom, najavio je pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović gostujući u jutarnjem programu Studia B.

Mladenović je poručio da se pripremaju različite studije i dokumenta, arheološka istraživanja i ekološka studija.

–Jako su važni i partneri i sporazumi koje je potpisao predsednik Srbije Aleksandar Vučić i predsednik Kine Si Đinping, jer mi danas za potencijalne partnere imamo kompaniju „PowerChina” koja u ovom trenutku radi 20 projekata izgradnje metroa širom sveta. Ova kompanija je kod nas već nekoliko meseci i sa njihovom ekipom smo imali nekoliko sastanaka, a njihovi eksperti su ovih dana obilazili trasu prve linije – rekao je on i dodao da se nada da će taj međudržavni sporazum dovesti kompaniju „PowerChina” kao partnera i da će ona graditi naš metro, kao što će i francuski partneri.

Pomoćnik gradonačelnika je rekao da rok, koji je kraj  2020. godine za početak gradnje, je sve izvesniji. 

–Prva linija počinje od Makiša do Mirijeva i prva faza izgradnje je od Makiša do Ade Huje. Druga faza igradnje je zemunski tj. novobeogradski deo, tačnije od Ugrinovačke ulice do Ustaničke ulice. Nadam se da ćemo sa francuskim partnerima ući i u studiju igradnje treće linije metro, koja će obuhvatiti Novi Beograd i stari deo Beograda – najavio je Mladenović i dodao da će prva linija iznositi 21 kilometar sa preko 20 stanica, a druga 19 kilometara.

On je objasnio da Beograd ne može više da se razvija bez metroa i da  se to oseća svakog dana.

–Metro je razvojni projekat, on podiže cenu građevinskog zemljišta, otvara delo gradova u potpunosti i u smislu saobraćaja i u smislu gradnje i infrastrukture. Međutim, metro sam po sebi nije dovoljan, potrebno je da ga integrišemo u sistem Bg voza – rekao je pomoćnik i dodao da će ove godine Bg voz saobaraćti  iz Mladenovca i Lazarevca, a postoji mogućnost i produžetka linije do Pančeva.

Mladenović tvrdi da sa svim planovima koji podrazumevaju dva tunela, metro, tri nova mosta, obilaznicu oko Beograda, magistralnu tangentu glavni grad dobija se drugačiji saobraćajni, infrastrukturni i urbanistički  koncept.

–Imaćemo moderan grad gde će život biti mnogo olakšan. To su veoma skupi i zahtevni projekti i za njih je potrebno vreme, te apelujem na građane da imaju strpljenja, jer se ne rade preko noći – zaključuje Mladenović.