nedelja, 22. septembar 2019.

Vesić: Beograd dobija funkcionalan Trg republike, kakav srpska prestonica i zaslužuje

Beograd je pošteno platio Trg i okolne saobraćajnice i dobićemo funkcionalan kolovoz kaže u intervju za „Blic” zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. 

Da li su pogrešno postavljene kocke na Trgu republike bile samo greška izvođača ili je propust morao da se utvrdi ranije?

- Naložio sam izvođaču da sve kocke na kolovozu oko Trga, ima ih 41.500, presloži tako da umesto hrapavog kolovoza dobijemo ravan. Onaj ko je projektovao ovakav kolovoz nije vodio računa da u saobraćaju postoje biciklisti i motociklisti i zato će sve da bude izmenjeno. Beograd je pošteno platio Trg i okolne saobraćajnice i dobićemo funkcionalan kolovoz. Ponovno slaganje kocki se radi o trošku izvođača a ne grada, i neće nas koštati nijedan dinar. Ja imam obavezu da odgovorno štitim interes grada i mogu da me napadaju koliko hoće, ali ću svakog izvođača da vratim i nateram da radi ponovo ako posao nije urađen kako treba. Mene za to plaćaju građani. Građani treba da znaju da je grad do sada izvođaču platio oko 70 odsto ugovora i nećemo ni da platimo sve dok nam ne predaju Trg kakav smo platili. Pored toga, imamo bankarsku garanciju naredne tri godine od kako nam predaju Trg i svaka eventualna popravka će se vršiti o njihovom trošku. Nisam ja Dragan Đilas da platim izvođaču na Mostu na Adi 39 miliona evra dodatnih radova i još 14 miliona evra „nagradu” zato što su mu Most na Adi pustili za Novu godinu 2012. godine kao početak izborne kampanje, kao i da platim još milion evra za liftove na Mostu na Adi koji ni danas ne rade. Ili da uzmem šest miliona evra skupljeg izvođača kako je on uradio na Bulevaru kralja Aleksandra.

Kada bi trebalo da budu završeni radovi na saobraćajnicama u Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana? Zašto se kasni? 

- Ulica 27. marta, od Starine Novaka do Takovske,  puštena je 15. septembra za saobraćaj, a Ulica kraljice Marije, od Ruzveltove do Starine Novaka, biće puštena za saobraćaj u prvoj nedelji oktobra. Potom će do 1. novembra biti pušten za saobraćaj sve do Drinčićeve ulice odnosno Bajlonijeve pijace. Tada ćemo pustiti i tramvaje. Do kraja godine biće urađeni svi trotoari na potezu od Ruzveltove do Drinčićeve i te ulice će biti potpuno rekonstruisane. Potez od Drinčićeve do Zoo-vrta radiće se od aprila do kraja avgusta naredne godine. Doneli smo odluku da se drugi deo ulice ne radi ove godine kako ne bi bilo radova za vreme zimskog perioda. Kasni se jer su instalacije ispod ulica stare, nisu tačno ucrtane, a recimo na potezu Ruzveltova - Starine Novaka bilo je preko 300 prevezivanja kanalizacije i vodovoda, a prema projektu je trebalo da bude ispod 100. Sada će svako moći da vidi kako izgledaju moderne saobraćajnice do Drinčićeve, i ove raspale, Đilasove, od Drinčićeve. Pa neka uporede.

Koji su najveći projekti u Beogradu čija se realizacija očekuje u narednom periodu? 

- Naš najveći projekat je izgradnja metroa koja počinje do kraja naredne godine na Makiškom polju. Do novembra usvajamo PDR Makiškog polja, odmah će Vlada proglasiti javni interes i počinjemo eksproprijaciju, kineska stranka nastavlja projektovanje u fazama kroz međudržavni sporazum i mi ćemo početi da gradimo metro na Makiškom polju. To je istorijska stvar za Beograd. Zahvalan sam predsedniku Vučiću jer je država stala iza projekta. Počinje izgradnja fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom Selu koja pokriva područje od 1,5 miliona stanovnika, završili smo projektovanje fabrike za otpadne vode u Batajnici, a počinjemo projektovanje fabrike u Ostružnici. Prvu fazu fabrike u Velikom Selu finansira Vlada, a sa njom pregovaramo da iz Nacionalnog investicionog plana dobijemo još 920 miliona evra da završimo sve fabrike za preradu otpadnih voda i izgradimo nedostajuću kanalizaciju. Sledeće godine počinje izgradnja Novog savskog mosta, premeštanje Starog i projektovanje visećeg pešačko-biciklističkog mosta između Ade Ciganlije i Novog Beograda. Počećemo i izgradnju gradskog tunela od Karađorđeve do Bulevara despota Stefana. U 2021. počinjemo izgradnju mosta kod Ade Huje koji će našom unutrašnjom obilaznicom koja ide od Mirijeva, preko Save Maškovića, Crnotravske, Borske i Bulevara patrijarha Pavla povezati ovaj most sa Mostom na Adi. Kada tome dodamo proširenje „BG voza“ za još dve linije od kojih će jedna ići do Surčina, aerodroma i novog nacionalnog stadiona, a već ove godine povezujemo Mladenovac i Lazarevac i obilaznicu oko našeg grada koju gradi Republika Srbija, kao i vezu Jurija Gagarina do autoputa „Miloš Veliki“, uradićemo za desetak godina koliko ovi foliranti i pozeri ne bi mogli za 500 godina.

Dokle se stiglo sa postavljanjem gondole i kada bi trebalo da se zna konačan epilog? 

- Beograd će dobiti gondolu koja će povezivati Kalemegdanski park i Ušće, kao što gondolu imaju Jerusalim, Njujork, Salcburg, Koblenc i mnogi drugi gradovi. Ovu promenu nikakva histerija agresivne manjine neće zaustaviti. U međuvremenu, do kraja godine otvorićemo pasarelu koja je bliža Beogradskoj tvrđavi od gondole, ali koja je ovima što napadaju gondolu prihvatljiva, jer ju je Đilas smislio pa gde da napadnu njega? Samo što je to Đilas osmislio, ali nije znao da izgradi. Kao ni Slaviju, kao ni Grad na vodi...