utorak, 9. februar 2021.

Vesić: Beogradu uz metro potreban i centralizovani sistem upravljanja saobraćajem

Pripreme za izgradnju metroa u Beogradu su u završnoj fazi a u novembru ove godine bi trebalo da počnu radovi. Shodno tome, vreme je da počnemo da razmišljamo o centralizovanom upravljanju saobraćajem na teritoriji grada Beograda, zbog čega smo započeli razgovore sa velikom francuskom kompanijom RATP, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić nakon sastanka sa predstavnicima pomenute kompanije kojem je prisustvovao ambasador Francuske Žan-Luj Falkoni.

Sastanku su prisustvovali i pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, direktor JKP „Beogradski metro i voz” Stanko Kantar, kao i direktor JKP „GSP Beograd” Radiša Momčilović.

Vesić je istakao da kompanija RATP, koja je najveći operater u Francuskoj, upravlja javnim saobraćajem u Parizu i zapošljava desetine hiljada ljudi u 13 zemalja.

– U narednom periodu oni će početi sa snimanjem saobraćaja u našem gradu. U Beogradu postoji preko 530 linija javnog prevoza, a svakodnevno na gradskim ulicama saobraća 1.664 vozila gradskog prevoza, koja pređu više od 460.000 kilometara, sa preko 2,5 miliona ostvarenih vožnji i 30.000 polazaka, što dokazuje da se radi o zaista velikom sistemu. Kada sistem BG voza bude dodatno proširen a metro izgrađen, sigurno je da će biti povećan broj putnika i pređenih kilometara, pa je vreme da počnemo da radimo sa kompanijom koja će nam omogućiti optimizaciju kako bi građani Beograda osetili dobrobit javnog prevoza – rekao je Vesić.

On je dodao da to znači da će se izvršiti korekcija „duplih” linija i uvođenje novih tamo gde je potrebno, kako bi bio obezbeđen veći komfor za građane u javnom prevozu.

– To je veliki izazov za nas u narednom periodu, a očekuje nas i nastavak pregovora sa kompanijom RATP. Nadam se da će pregovori biti uspešni a u suprotnom postići ćemo dogovor sa nekom drugom kompanijom koja će nam pomoći da unapredimo javni prevoz. Grad Beograd ulaže mnogo u javni prevoz. Očekuje nas izgradnja metroa, kupovina 100 novih autobusa na gas ove godine, a već je kupljeno novih 10 elektroautobusa. U narednih pet godina Grad Beograd će kupiti ukupno 500 novih autobusa, velikih promena će biti takođe u tramvajskom i trolejbuskom saobraćaju. Postoji potreba da se svi ti vidovi prevoza, odnosno podsistemi sjedine u jedinstveni sistem, kako bi građani imali kvalitetniji javni prevoz – zaključio je Vesić.