utorak, 13. april 2021.

Delegacija Beograda u poseti Moskvi i Sankt Peterburgu

Delegacija Beograda, koju predvodi predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević, boravi u trodnevnoj poseti Moskvi i Sankt Peterburgu. Akcenat ove posete jeste potencijalna saradnja Grada Beograda i ruske kompanije „PC Transport systems” radi unapređenja saobraćajnog sistema na teritoriji Beograda i modernizacije voznog parka. Kako je u izjavi za Beoinfo rekao Nikola Nikodijević, Grad Beograd ima potrebu za obnavljanjem voznog parka kako bi građani imali što komforniji i što pouzdaniji javni prevoz.

– U periodu od 2019. godine Grad je stalno obnavljao autobuski vozni park, pri čemu su nabavljena ukupno 244 autobusa sa „evro 6” motorom, a u toku je postupak nabavke deset vozila sa elektromotorima i sto autobusa sa pogonom na tečni gas, kao ekološki prihvatljivijem gorivu. U narednim godinama dominantni sistem prevoza u Beogradu postaće šinski sistem. To će omogućiti ravnomerni razvoj grada, kao i brži prevoz građana – istakao je Nikodijević.

Kako prosečna starost tramvaja kojima se vrši javni prevoz putnika iznosi 34 godine, a trolejbusa 11 godina, Grad razmišlja i o njihovom zanavljanju, odnosno o kupovini novih, naveo je Nikodijević.

– Zato je delegacija Beograda došla u posetu fabrici šinskih vozila u Moskvi kako bi se upoznala sa tehnologijom i iskustvima koje može ponuditi ruska strana. Delegacija je zahvalna domaćinima što joj je pružena mogućnost da na licu mesta vidi proizvodni pogon za šinska vozila, njihovu tehnologiju servisiranja, kao i da čuje iskustva u oblasti održavanja i tehničke podrške – precizirao je Nikodijević.

U delegaciji su i gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor GSP „Beograd” Radiša Momčilović.

Kako je podvukao Vasiljević, Grad Beograd ima potrebu za obnavljanjem ukupnog voznog parka, pa tako i potrebu za obnovom tramvajskog i trolejbuskog podsistema.

– U gradu su trenutno uspostavljene 532 linije javnog prevoza, ukupne dužine 11.913 kilometara, pri čemu tramvaji saobraćaju na dvanaest linija ukupne dužine 134 kilometara, a trolejbusi na šest linija ukupne dužine 45 kilometara. Na ovim linijama saobraća 130 tramvaja i 125 trolejbusa, a u gradu je uspostavljena i jedna elektrobus linija. Grad planira intenzivnije širenje kako tramvajske tako i trolejbuske mreže – istakao je Vasiljević.

Strategijom razvoja javnog linijskog transporta putnika i Planom generalne regulacije šinskih sistema planirano je proširenje beogradske tramvajske mreže od 41,3 kilometra (31 kilometar do 2033. godine), kao i izgradnja četiri nova tramvajska depoa.

– Planirano širenje mreže trolejbuskog podsistema podrazumeva izgradnju kontaktne mreže u dužini od 9,2 kilometra, kao i širenje mreže linija korišćenjem vozila na autonomni pogon na deonicama dugim 3,55 kilometra. Ovako formirana trolejbuska kontaktna mreža omogućiće uvođenje još četiri nove linije – najavio je Vasiljević.

Do 2033. planirana je obnova tramvajskog voznog parka nabavkom 130 savremenih vozila, kao i nabavka 154 trolejbuskih vozila sa autonomijom.

„PC Transport systems” je ruska kompanija specijalizovana za proizvodnju gradskih električnih vozila: tramvaja, trolejbusa i električnih autobusa. Od svog osnivanja, postala je vodeći ruski proizvođač tramvajskih kola i lider u primeni inovacija u gradskom električnom transportu. U dva proizvodna pogona kapaciteti omogućavaju proizvodnju tri stotine tramvajskih kola godišnje.