sreda, 13. oktobar 2021.

Argumentovane primedbe postaće deo Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu

Gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je za Studio B da je i danas, nakon jučerašnje javne sednice o Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, moguće dostaviti primedbe. Komisija će se, dodao je, u narednih nekoliko dana sastati i odlučivati o svakoj primedbi, a sve što je argumentovano i ima smisla komisija će prihvatiti i postaće deo plana.

Stojčić je naglasio da su juče javnoj sednici mogli da prisustvuju svi koji su hteli da iznesu primedbe i da je bilo pokušaja zloupotrebe i politizacije ovog važnog postupka.

On je podsetio da niko do sada nije došao toliko daleko u realizaciji projekta beogradskog metroa.

– Projekat za depo u Makiškom polju je završen i njegova izgradnja počinje za mesec dana. To je veliki depo koji obuhvata kompozicije za prvu i drugu liniju. Juče na sednici je detaljno razrađena prva linija, nastavljamo razradu druge i rokovi ostaju, do 2028. godine biće izgrađena prva, dve godine kasnije i druga linija – kazao je Stojčić.

On je istakao da je Građevinski fakultet važna institucija ovog grada koja učestvuje u izgradnji metroa.

– Planiranje trasa vrše urbanisti, prostorni planeri, saobraćajni inženjeri i neizostavno građevinski inženjeri. Imamo brojanje saobraćaja, različite studije koje definišu brojke o tome koliko ljudi se kreće, odnosno kuda će se kretati. Najopterećeniji pravac saobraćaja u Beogradu je Bulevar vojvode Mišića. Male su razlike između pravca Stari grad – Novi Beograd u odnosu na pravac Čukarica – Stari grad pa dalje ka Zvezdari, ali to su dva osnovna pravca – rekao je Stojčić.

Kako je naveo, svi koji žive u Beogradu znaju da iz pravca Obrenovca, preko Bulevara vojvode Mišića, dolazi najveći broj vozila i da je to najopterećeniji pravac u Beogradu, uz most Gazela.

– Sa te strane nalazi se i velika slobodna površina na kojoj će se nalaziti depo, a sve studije i brojanje putnika pokazuju da je to ispravno rešenje.

Te studije i istraživanja radile su i inostrane kompanije, pre svega francuski „Ežis”, koji je radio projekte metroa praktično na svim meridijanima – rekao je Stojčić.

On je dodao da su buduće stanice metroa takođe veoma precizno definisane, a domaći stručnjaci su radili zajedno sa Francuzima koji imaju mnogo više iskustva kada je ovakav posao u pitanju.

– Poznato je da Francuska ima jednu od najboljih svetskih železnica i svakako da su ta iskustva dragocena. Obavljena su veoma precizna geotehnička ispitivanja za prvu liniju, a trenutno se rade i za drugu. Tehnologija i tehnika izgradnje su toliko napredovale da je praktično moguće graditi na svim mestima i u bilo kojim uslovima, ali to donekle može uticati na cenu. Ništa me ne brine u vezi sa izgradnjom metroa. Obezbeđena su sredstva, imamo dobru ekipu, naravno, to je fizički težak posao i projekat tog obima nikada se nije izvodio u Beogradu – zaključio je Stojčić.