sreda, 20. april 2022.

Vesić: Beograd se transformiše u modernu evropsku prestonicu

U intervjuu koji je dao za dnevne novine „Objektiv” zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić govorio je o radovima na metrou i o najznačajnijim gradskim projektima u narednim godinama.

Vesić je rekao da će prva linija metroa krenuti sa radom u januaru 2028. godine, a druga takođe u januaru, ali 2030. godine. 

–  U aprilu ćemo potpisati ugovor o izgradnji pristupnih saobraćajnica za Makiško polje, a tokom leta ćemo potpisati ugovor za izgradnju prve linije i za izgradnju samog depoa. Izgradnja depoa počinje u novembru ove godine, a u septembru 2023. godine počinjemo da radimo prvih 16 stanica metroa u prvoj fazi linije, koju smo već projektovali.  Do kraja sledeće godine počeće da rade dve krtice koje će kopati dva tunela. Trenutno radimo katastar rizika, snimamo stanje svih radova trase metroa, tako da se projekat metroa razvija puno parom –  rekao je Vesić.

Naglasio je i da će dužina prve linije biti 22,3 kilometara sa 22 stanice, a dužina druge linije 19,2 kilometara sa 20 stanica. 

– Metro će biti povezan sa BG vozom dužine 237 kilometara što znači direktna veza centra grada sa Surčinom, Obrenovcem, Lazarevcem, Mladenovcem, Sopotom i Barajevom. Plan je da do 2030. godine šinski sistem bude dominantan u Beogradu – istakao je Vesić.

Osim metroa, zamenik gradonačelnika, spomenuo je i druge značajne projekte u narednim godinama. U te projekte se ubraja obilaznica oko Beograda, nova autobuska stanica, nova železnička stanica, pet fabrika za preradu otpadnih voda od kojih se trenutno rade tri Veliko selo, Ostružnica i Obrenovac, a u planu su Batajnica i Grocka. 

Pored toga Vesić je pomenuo i projekte kao što su tunel od Karađorđeve do Pančevačkog mosta koji će omogućiti da se saobraćaj smanji za oko 12 odsto u gradu kao i topčiderski tunel, od mosta na Adi koji izlazi ispod Autokomande, most u Vinči, drugi most kod Ade Huje, treći most je u funkciji BG voza između Obrenovca i Surčina, dva pešačko - biciklistička mosta između Novog Beograda i Ade Ciganlije, most između Lida i Zemuna i sedmi most u centru grada koji se radi u funkciji BG voza. 

– Ponosan sam što se Beograd transformiše u modernu evropsku prestonicu – dodao je Vesić.