petak, 22. april 2016.

Predstavljena aplikacija „Beokom” za prijavljivanje komunalnih problema u gradu

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali i direktor „Beokom servisa” Darko Glavaš predstavili su danas mobilnu aplikaciju tog servisa uz pomoć koje građani mogu jednostavno da prijavljuju komunalne probleme i dobiju važne informacije o aktuelnostima u gradu.

Siniša Mali je rekao da je aplikacija „Beokom” kruna aktivnosti grada koje su vezane za unapređenje rada „Beokom servisa” i da sada mobilnim telefonom može da se zabeleži bilo koji komunalni problem i veoma lako prijavi.

– Taj problem ulazi u sistem, u „Beokom servis”, i direktno ide do komunalnih preduzeća koja treba da ga reše. Nakon toga sledi kontrola da li je problem rešen, kao i poziv građaninu kao zahvalnost na tome što je svojom porukom ukazao na problem u gradu. Ovo je samo još jedan korak ka unapređenju rada komunalnih preduzeća i sada ne postoji izreka za postojanje birokratije ili nedostaka vremena – objasnio je Siniša Mali.

Prema njegovim rečima, nakon ove aplikacije predstavićemo i aplikaciju „Beograđani”, gde će se nalaziti sve aktivnosti Gradske uprave. Na taj način građani će moći i da glasaju za boju autobusa, nove linije gradskog prevoza, sređivanje parkova, vrtića...

– Ovo je velika promena u odnosu na to kako su prethodne gradske vlasti radile. Želimo da budemo u stalnoj komunikaciji sa građanima, da rešavamo probleme i budemo moderna evropska metropola, ali i da pokažemo da smo bolji i efikasniji jer slušamo građane. Paralelno sa ovim imaćemo i novi portal Grada Beograda. Beograd na ovaj način smanjuje jaz u odnosu na druge evropske gradove jer na ove načine građanima brže i efikasnije rešavamo probleme – istakao je Mali i dodao da je do sada 1.500 građana preuzelo aplikaciju „Beokom” na svoje telefone.

Darko Glavaš je rekao da je u pitanju još jedan korak ka uvođenju novih elektorniskih usluga, što i jeste strategija Gradske uprave.

– Ova aplikacija je direktno vezana za softver koji je proizvod domaćih firmi. Sve je uvezano u integrisani sistem gde samo uz nekoliko klikova građani mogu prijaviti problem i tako učestvovati u radu Gradske uprave i donošenju određenih odluka. Na ovaj način se izbegavaju procedure koje su građanima zamorne. Imamo pametan način da dođemo do rešenja pojedinih problema. Grad Beograd ne može sve sam da uradi, građani su naši partneri u ovom poslu – naglasio je Glavaš.