Turizam i ugostiteljstvo

BEOGRAD – TURISTIČKI CENTAR

Beograd, sa jedinstvenim geografskim položajem na ušću Save u Dunav, sa Beogradskom tvrđavom, prirodnim lepotama Velikog ratnog ostrva, Ade Ciganlije, Avale, Kosmaja, šuma i izletišta, drevni grad burne istorije, sa bogatim kulturno-istorijskim nasleđem različitih epoha, najznačajnija je turistička destinacija u Srbiji. Sa najvećim brojem stranih i domaćih posetilaca i brojem noćenja, stalnim rastom turističkog prometa i unapređenjem kvaliteta turističkih proizvoda, postaje sve atraktivniji na turističkoj mapi Evrope i sveta.

BEOGRAD – TURISTIČKO MESTO PRVE KATEGORIJE

Sekretarijat za privredu sproveo je propisanu proceduru za razvrstavanje Beograda kao turističkog mesta. Na osnovu procene raspoloživih podataka o turističkom prometu, stepena izgrađenosti turističke, saobraćajne i komunalne infrastrukture, kao i turističke suprastrukture, rešenjem nadležnog ministarstva od 17. decembra 2010. godine, Beograd je proglašen za turističko mesto prve kategorije.

BEOGRAD – GRAD BUDUĆNOSTI JUGOISTOČNE EVROPE

Uz viziju o razvojnim mogućnostima metropolitena i grada budućnosti jugoistočne Evrope, u Beogradu se kontinuirano radi na stvaranju okvira za dinamičniji razvoj turizma, obnovi gradske infrastrukture, funkcionalnom i vizuelnom uređenju grada, revitalizaciji ambijentalnih celina, podizanju kvaliteta usluga, uređenju zelenih površina, pešačkih i biciklističkih staza, dekorativnog osvetljenja brojnih objekata, gradskih zdanja i kulturnih spomenika, od kojih su za posetioce najznačajniji Beogradska tvrđava, gradska zdanja i mostovi.

Ulaganjem u ustanove kulture i obogaćivanjem ponude vrhunskim kulturnim događajima, domaćim ostvarenjima i gostovanjem stranih umetnika, bogatim programima brojnih i raznovrsnih kulturnih manifestacija, velikim sportskim, naučnim i drugim događajima, Beograd se pozicionira kao regionalni centar ovog dela Evrope.

U susret potrebama poslovnog sveta i turista, smeštajna ponuda je sve bogatija i raznovrsnija, od ekskluzivne u hotelima i privatnom smeštaju do najpovoljnije u brojnim hostelima.

Beograd, kosmopolitski i evropski orijentisan, usmeren na dinamičan razvoj i napredak, posebno nastoji da sačuva prave vrednosti glavnog grada i kulturnog centra na putu ka kandidaturi za evropsku prestonicu kulture 2020, da iskoristi brojne turističke potencijale za razvoj kulturnog, nautičkog i drugih vidova turizma, ali i svoju autentičnost, toplinu i lepotu susreta i gostoprimstva, po čemu je prepoznatljiv i jedinstven kao turistička destinacija koja „živi 24 časa”.

TURISTIČKI I UGOSTITELJSKI KAPACITETI

U delatnosti turizma i ugostiteljstva na području Beograda posluje preko 5.500 preduzeća i preduzetnika. Na dan 31. decembra 2012. ugostiteljsko-turistička infrastruktura je bila sledeća:

  • 45 hotela, od kojih su 4 hotela sa 5 ***** zvezdica, 18 hotela sa 4 **** zvezdice, 14 hotela sa 3 *** zvezdice, 8 hotela sa 2** zvezdice i 1 hotel sa 1* zvezdicom;
  • 16 garni hotela od kojih su 9 garni hotela sa 4**** zvezdice, 5 garni hotela sa 3*** zvezdice i 2 garni hotela sa 2** zvezdice;
  • 4 depadansa;
  • 1 motel;
  • 1 kamp;
  • 475 jedinica kategorizovanog privatnog smeštaja, koje raspolažu sa 1.001 ležajam,
  • oko 130 nekategorisanih ugostiteljskih objekata za smeštaj (konačišta, prenoćišta i oko 80 hostela),
  • 271 turistička agencija i
  • oko 2.500 ugostiteljskih objekata restoranskog tipa (procena TOB-a).

Izvor podataka: Agencija za privredne registre, Ministarstvo finansija i privrede i Sekretarijat za privredu