четвртак, 16. јануар 2020.

Одржана презентација за израду идејног решења дела подручја линијског парка

Главни градски урбаниста Марко Стојчић данас је одржао презентацију поводом изградње идејног решења линијског парка којој су присуствовали млади архитектонско-урбанистички тимови заинтересовани за израду овог решења.

Он је истакао да је ово најзначајнији пројекат уређења јавног простора, али уједно и највећа реконструкција у Београду још од 1945. године, која за циљ има потпуну модернизацију свих јавних простора.

– Вредност радова је процењена на око 100 милиона евра, с обзиром на то да је реч о огромном простору који обухвата 4,5 километара од Бетон хале па све до Панчевачког моста. Ово ће бити најзначајнији не само линијски парк него и отворени простор који ћемо изградити у старом језгру града. Он ће највише допринети урбаној трансформацији ткива које се налази уз сам линијски парк, а то је простор где је некада ишла железничка пруга, која и данас, у једном мањем делу, иде око луке Београд. Веома је важно да тај линијски парк повеже све објекте који тамо постоје са новим простором и да нови садржаји који ће се градити буду компатибилни са таквим рекреативним садржајем – рекао је Стојчић и додао да ће Град Београд тај простор обогатити мањим културним, рекреативним и туристичким садржајима дуж трасе од 4,5 километара.  

Стојчић је нагласио да је посебно важан циљ који ће се остварити овим пројектом – стварање нових младих стручњака и аутора који ће радити како на овом тако и на неким будућим градским пројектима, с обзиром на то да се позив односи искључиво на млађе од 40 година, са боравиштем у Републици Србији. 

– Не желимо да увозимо радну снагу из иностранства или било којих европских земаља, већ настојимо да добијемо младе људе који потичу одавде и који су способни да разреше сваки градски пројекат. Такође, желимо да добијемо значајна ауторска дела чиме ће се и они поносити, а надам се да ће то бити крајњи резултат овог поступка. Биће изабрано десет тимова који ће имати средства исплаћена на месечном нивоу, како би били плаћени њихови трошкови. Почев од данас, идејно решење треба да буде завршено у року од шест месеци. Идејно решење ће се касније разрађивати кроз главни пројкат и пројекат за извођење, а касније ће се у неколико фаза спроводити и набавке за изградњу, будући да је у току израда плана детаљне регулације – рекао је Стојчић. 

Он је истакао да су сарадници овог пројекта пре свега Архитектонски факултет, Завод за урбанизам и Невладина организација „Цеус” која се бави урбанистичким планирањем.

– У даљем кораку, када будемо изабрали архитектонске тимове, обавеза тих младих људи ће бити да у поступку пројектовања имају неколико интеракција са грађанима, како би чули њихове предлоге и идеје, а уз нашу координацију ће се имплементирати те идеје. Подразумева се да су то одрживе идеје, које имају за циљ развој овог пројекта и дају нови допринос екологији, Граду Београду, као и општем просторном и урбанистичком уређењу – казао је Марко Стојчић.

Стојчић је рекао да је овај пројекат веома значајан и за смањење загађења Београда, будући да ће то бити баријера између центра града и реке Дунав.

– Оно што је везано за овај пројекат јесте и изградња тунела ради смањења броја аутомобила у центру града, где и имамо највећу гужву. Наш суштински проблем је 650.000 аутомобила, што је неодрживо за површину Београда. Овакви пројекти којима се подстиче друга врста кретања – пешачка и бициклистичка, приоритети су развоја нашег града – закључио је главни урбаниста.